آیا شکایت کنم ؟

راد : از اسفند ۹۶ در شرکتی که ثبت رسمی نبوده بدون قرارداد با حقوق وزارت کار ۱۱۰۰۰۰۰ مشغول به کار شدم . قرار بود بعد دو ماه بیمه شوم که تا هفت ماه این اتفاق نیفتاد . در آخر سال عیدی و سنوات به صورت دلخواه به مبلغ یک ‌میلیون برایم واریز شد.
در طول سال حجم کاری از آنچه توافق داشتیم خیلی بیشتر شد ولی افزایش حقوقی درکار نبود . تقاضای نیرویی کردم که اضافه شود ولی مخالفت کردند و گفتند اگر نمیتوانی میتوانی بروی !
در خرداد ۹۸ بدون اطلاع پرسنل محل شرکت را تغییر دادند که برای همه به خصوص من هم مسیر و هم هزینه اش زیاد و سخت بود ولی باز هم گفتند که اگر سخت است نیا که در آخر من استعفا دادم. کارفرما از پرداخت حقوق و مزایای پایان کار بنده امتناع می کند و اصلا قبولش ندارد.
من مبلغ ۳ میلیون از شرکت وام گرفته بودم که پرداخت نشده و با آن مرا تحت فشار قرار می دهد . من کارمنددفتری بودم که بخشی از کارهای حسابداری شامل ثبت دریافتی و پرداختی ها را انجام می دادم. کارفرما مرا تهدید به شکایت کرده که تو حسابدار من بودی و کارها را اشتباه انجام دادی و باید به من خسارت بدهی ! آیا واقعا این کار ها را می تواند انجام دهد اگر من به اداره کار شکایت کنم کارفرما میتواند برایم‌مشکل ساز شود؟ یا بهتر است کلا از خیر حق حقوقم بگذرم ؟
1.     نه نمی تواند انجام دهد و اصلا بابت این موارد نمی توان به اداره کار شکایت کرد . می توانند به دادگاه عمومی حقوقی شکایت کنند ولی بعید است به جای برسند .
2.     به اداره کار شکایت کنید . مدارک مکتوب دارید و به نتیجه می رسید .
3.     اگر سفته داده اید قبل از شکایت پیگیر دریافت سفته تان باشید .

مشاوره رایگان و تلفنی : در مشاوره رایگان سوال شما پس از ثبت ، بررسی شده و پاسخ توسط کارشناسان مرتبط به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد و یک نسخه از آن هم  در سایت به نمایش در می آیددر مشاوره تلفنی ، سوال شما توسط کارشناس مرتبط بررسی شده و با شما تماس گرفته می شود .