مرجع اصلاح عنوان شغلی در لیست بیمه کیست ؟ دیوان عدالت اداری یا اداره کار


سویا رضایی : حدود 2سال و نیم از بیمه من نیاز به تغییر عنوان شغلی داشت (به خاطر سختی کار) و با همکاری پیمانکار توافق به انجام کارهای اداری آن صورت گرفت . در ابتدا به اداره کار مراجعه کردم و بعد از حدود 2 ماه رای به تغییر عنوان شغلی داده شد و در پایین آن مهر (این رای در تاریخ ... به کارفرما ابلاغ و مستند به ماده 166-159 ق ک ج ا ا قطعی و لازم الاجرا است. اقدام کننده: اداره تعاون کار و امور اجتماعی .... با امضا) زده شد .
ولی بعد از مراجعه به تامین اجتماعی گفتند باید به دیوان عدالت مراجعه کنم . در حالیه قبل انجام این اقدامات اداره کار به من گفت قبلا باید از طریق دیوان عدالت انجام می دادید ولی الان چند ماهی هست که این اختیار در تغییر عنوان شغلی به اداره کار سپرده شده است . در حال حاضر باید چکار کنم ؟ آیا واقعا تامین اجتماعی در انجام کار کوتاهی می کند و یا قانونی جدید صادر شده و آنها بی خبر هستند  ؟ اداره کار چنین حقی ندارد و قانون جدیدی نیز در این مورد نیامده است . تامین اجتماعی به گزارش بازرس خود می تواند برای تغییر عنوان شغلی استناد کند و مرجع دیگری قابل قبول نیست . تنها مرجع مورد تائید دیوان عدالت اداری است که تامین اجتماعی را ملزم به اجرای قانون فوق کند.

مشاوره رایگان و تلفنی : برای مشاوره رایگان و تلفنی با کارشناس سایت بیمه جو کلیک کنید . سوالتان را از طریق ایمیل و یا کامنت نپرسید ! پاسخ داده نمی شود .