گم شدن گزارش بازرسی بیمه در شعبه تامین اجتماعی


علی حاج کزازی : عزیز بزرگوار راجع سوال قبلی توضیحاتی به اختصار به عرض می‌رسانم : بنده ازسال 81 بدون قرارداد در یک واحد تولیدی شروع به کار کردم . لیست بیمه هم ماهانه ارسال می شد . از قضا یکروز متوجه شدم کارفرما از 87/1/1بنده را ترک کار زده لذا سریعا موضوع را بصورت شفاهی به بازرسی سازمان تامین اجتماعی شعبه مربوطه اعلام کردم و بازرس بیمه هم دو روز بعد آمد و اسامی کارگران واحد من جمله بنده را در گزارش نوشت. نسخه ای از گزارش را به کارفرما داده بودند. بنده هم مخفیانه از آن کپی گرفتم .
چند ماه بعد رفتم خدمت (البته باچندسال تاخیر ) ولی بعدها فهمیدم سابقه ای برای من درسال 87 منظور نشده است. به واحد بازرسی شعبه بیمه مراجعه کردم. بازرس قبلی منتقل شده بود و بازرس جدید آمده بود. و موضوع را اعلام کردم و با کامپیوتر سوابق گزارش را بررسی کردند و گفتند که سابقه گزارش ثبت شده ولی در گزارش اسم کارگری درج نشده است .بنده کپی همان گزارش را ارائه دادم و مسئول بازرسی خودش هم تعجب کرد و گفت:الان چند وقته که از گزارشها اسکن می گیریم ولی در آن زمان فقط گزارش و اسامی کارگران و توضیحات گزارش را در سیستم ثبت می کردند و از آن گزارش اسکن نمی گرفتند لذا باید اصل گزارش را از بایگانی پیدا کنیم تا تناقض مشخص شود.
ولی الان چندساله که گزارش پیدا نمی شود و اصل گزارش اصلا نیست حال چه شده معلوم نیست و چون سوابق بنده ناشی از بازرسی بوده الان بخاطر همین موضوع سوابق بنده را سازمان قبول نمی کند . حالا این شرح کلی ماجراست الان چکارکنم . تکلیف چیست گزارشی که طبق گفته نماینده حقوقی سازمان اصل آن باید در سازمان باشد گم شده است و در سیستم هم اسکن آن نیست.لطفا راهنمایی کنید چه کسی مسئول است و باید پاسخگو باشد و اگر اصل گزارش پیدا نشود آیا عواقبی متوجه سازمان خواهد بود . آیا سوابق بنده لحاظ می شود یا نه ؟
1.     سازمان مسئول است ولی شاید زیر بار مسئولیت نرود . شکایت به دیوان هم ممکن است به نتیجه ای نرسد چون اصلا گزارشی وجود ندارد و به مدرک کپی هم نمی توان استناد نمود . باید این قضیه در داخل خود تامین اجتماعی حل شود .
2.     اگر کارفرما موضوع را قبول دارد بهتر است از اداره کار در این زمینه رای بگیرید و رای را به تامین اجتماعی ارائه کنید . تامین اجتماعی چون این اشتباه را کرده است احتمالا  در کمیته احراز اشتغال موضوع را تائید می کند و موضوع حل می شود.
3.     اگر کارفرما موضوع را قبول ندارد به نظر من کار گره می خورد . شاید بهتر است به اداره کل تامین اجتماعی مربوطه مراجعه کرده و از معاون فنی وقت بگیرید و مشکل خود را بگوئید تا شاید با دستور موضوع حل شود.

مشاوره رایگان و تلفنی : برای مشاوره رایگان و تلفنی با کارشناس سایت بیمه جو کلیک کنید . سوالتان را از طریق ایمیل و یا کامنت نپرسید ! پاسخ داده نمی شود .