آیا مدیرعامل می تواند بابت بیمه شکایت کند؟


مرتضی: با سلام و وقت بخیر!  بنده به همراه چند نفر ازهمکاران شرکتی ثبت کردیم و خودم دارنده حق امضا شدم و یکی ازهمکاران به عنوان مدیر عامل قراردادیم. اجاره نامه دفتر به اسم بنده هست و تمامی کارهای دفتر توسط مدیر عامل انجام می شده و ایشون توی دفتر حضور داشتند و کارهای اداری دفتر را انجام می دادند.
تو موضوع شرکت هم انجام امور اداری قید شده و بنده هر ماه مبلغی بصورت توافقی به عنوان دستمزد از حساب شخصی خودم به حساب شخصی ایشون واریز می کردم. الان ایشون می خواهد دیگر اتمام کار کنه و میگه نمیصرفه برایم چون همه کارها با ایشون است  و می خواهیم شرکت را منحل کنیم؟!  آیا ایشون میتونه بره اداره کار و درخواست بده که حقوق اداره کاری نمی گرفته و بیمه هم نبوده است؟ ضمنا هیچکدوم از اعضا بیمه و حقوق دریافت نمی کردند؟ اگر حکم مدیرعاملی موظف داشته باشد که در قبال شرح وظایف مشخصی حقوق بگیرد می تواند بابت حقوق اداره کار و بیمه شکایت کند. یعنی در صورتیکه شما یا افراد دیگر کارفرما محسوب شوید و ایشان مدیرعامل منصوب شده توسط شما !

 برای مشاوره رایگان و تلفنی با کارشناس سایت بیمه جو کلیک کنید سوالتان را از طریق ایمیل و یا کامنت نپرسید ! پاسخ داده نمی شود .