درخواست ازکارافتادگی به تامین اجتماعی

 

حسین سلطانی: با سلام و احترام! همسر اینجانب ( بیمه شده اصلی با 12 سال سابقه پرداخت حق بیمه ) از خرداد 98 بعلت بیماری سرطان خون تا 1 اسفند 99 طی جند مرحله با گواهی دکتر استعلاجی گرفتند و از خدمات دفترچه تامین اجتماعی استفاده نمودند . بنا به تشخیص پزشک ایشان ازکارافتاده می باشند . برای پیگیری و مراحل از کارافتادگی شعبه مربوطه ( شمیران ) اظهار می دارند که باید اول تا اردیبهشت صبر کنیم تا تسویه نهایی استعلاجی انجام بشود و بعد برای از کارافتادگی مدارک ارائه کنیم تا مراحلش انجام بشود.

با عنایت به اینکه از اول اسفند ( پایان استعلاجی) ایشان تحت پوشش خدمات درمانی نمی باشند و از طرفی نیاز به استفاده از داروی های سرطانی و خدمات درمانی دیگر دارند ، در این فاصله چطور می توانند از خدمات درمانی استفاده کنند ؟ ( این درخواست را از شعبه داشتیم ، نظرشون اینه که خیلی زرنگید !!، نمیشه هم از کارافتادگی بخواهید بگیرید و هم از خدمات درمانی استفاده کنید !!!!!!!!!!!! سیر چه خبر از درد گرسنه دارد). خواهشمند است راهنمایی نمایید . با سپاس؟

پاسخ: تعهدات کوتاه مدت سازمان این مشکل را دارد. یعنی باید تسویه شود تا وارد تعهدات بلند مدت شود مثل ازکارافتادگی. البته کلا غلط است و طبق قانون باید درخواست ازکارافتادگی شما را بپذیرند و ربطی به تسویه ندارد. ولی فعلا شعبه بیمه دست بالا را دارد و شکایت به مراجع دیگر مثل دیوان عدالت اداری وقت گیر است. به نظر من به مدت 2 تا چند ماه خودتان را بیمه اختیاری کنید. چون تا رای ازکارافتادگی هم بگیرید چند ماه می گذرد و در این فاصله بدون دفترجه می مانید چون تائید استعلاجی هم ممکن است انجام نشود و بگویند درخواست ازکارافتادگی دهید. اگر هزینه مربوطه را ندارید پیشنهاد می کنم یک سری هم به اداره کل تامین اجتماعی شرق بزنید در الهیه پل صدر و مشکل را بگوئید . شاید کمکتان کردند.

جدیدتر قدیمی تر