آیا ترک کار می تواند باعث عدم پرداخت طلب از کارفرما شود؟

 

نجمه نبی: سلام! من مشغول کار با عنوان کارشناس ماما در بیمارستان خصوصی شدم و بعد از چند ماه باردار شدم. کل دوران بارداری را شیفت رفتم و علی رغم اینکه بیمارستان نیروی باردارشو بیرون می کرد من برای ماندن تلاش کردم و تا پایان 38 هفته بارداری شیفت بودم و بعد مهر ماه زایمان کردم.

مرخصی زایمان به مدت 6 ماه دریافت کردم و شکایتی نکردم برای سه ماه دیگه و از ابتدای فروردین 1400 مشغول به کار شدم. از پاس شیر استفاده نکردم و همکاری داشتم و الان بخاطره شرایط فرزندم قادر به همکاری دیگه نیسم و می خواهم استعفا بدهم و توان یک ماه موندن تا جایگزینی نیرو  را از زمان استعفا ندارم. آیا برایم مشکل ساز خواهد شد؟ و ترک کار اعلام می کنند؟

ضمن اینکه من هنوز حقوق خرداد ماه را نگرفتم. واریزی بیمارستان 5 هر ماه هسش و  همچنین اقدامات لازم برای دریافت پول مرخصی زایمان رو هم کردم و گفته شد تا یک ماه کاری آینده واریز می شود. آیا مشکلی در روند این جریان پیش می آید؟

پاسخ: قانونا ترک کار زودتر از موعد 30 روزه ربطی به پرداخت مطالبات شما ندارد. البته بیمارستان می تواند شکایت کند که این کار شما موجب ایجاد خسارت برای بیمارستان شده است. در مجموع فکر نمی کنم بیمارستان بابت این مووع از شما شکایت کنید.

جدیدتر قدیمی تر