شکایت برای دیه در شورای حل اختلاف

 دوستی در اینستاگرام از من سوال پرسیده است که برای سرویس دوربین های مدار بسته یک سازمان کشاورزی به یک محل کار رفته است. متاسفانه در محل کار امکانات کافی براشون فراهم نکرده‌اند. به جای اینکه برای ایشان نردبان بیاورند برای ایشان یک بشکه آورده اند که متاسفانه ایشون از روی بشکه سقوط کرده و طحالشون آسیب دیده است. 

فردی که ایشان را دعوت کرده بوده است هزینه ایشان را پرداخت نکرده است. ایشان به بیمارستان مراجعه کرده و بعد از طول درمان به محل کارشان برگشتند و از طریق اداره کار شکایت کردند. متاسفانه در اداره کار ایشون رو کارگر تشخیص ندادند و گفتند که یک کارگر صنفی محسوب می شود که خارج از قواعد اداره کار محسوب می شود. 

از طریق کیفری هم شکایت کرده و حالا بازرسی اداره کار در حال بررسی موضوع است. سوالی که ایشان داشتند اینکه آیا مبلغی  به ایشان تعلق میگیره و هزینه‌های درمان و دیه بهشون داده میشه؟ 

در پاسخ به این دوست عزیزمون باید بگویم که احتمالش بله هست و ممکنه که ایشون کارگر تشخیص داده نشه؟! طبیعی که دیه بهشون تعلق نمی‌گیرد. من پیشنهاد می کنم که از طریق قوانین مدنی شکایت کنید یعنی از طریق شورای حل اختلاف شکایت کنند که امکانات کافی برای این کار ایشان فراهم نشده و درخواست هزینه بیمارستان و هزینه‌ای بابت دیه و بیکار شدن بکنید. این تنها راهی که می تونید بروید.

جدیدتر قدیمی تر