پرداخت حق بیمه برای پر کردن خلاء بیمه ای

 سلام خسته نباشید ! سوالی دارم ؟از سال ۸۲ تا ۸۴ در مخابرات با بیمه تامین اجتماعی مشغول کار بودم. بعد بیکار شدم. یک مدت در سازمان فنی حرفه ای مشغول بودم با بیمه تامین اجتماعی ! از سال ۸۹ به واسطه شرکت با تامین اجتماعی در آموزش و پرورش کار کردم . بعد بیکار شدم از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ در آموزش پرورش با بیمه تامین اجتماعی کار کردم. سوالم این است ایا سالهای بیکاری ام را اگر چه در سازماندهی مختلف بوده می توانم مبلغ بیمه واریز کنم که سابقه حساب شود؟

آیا از طرف سازمان آموزش و  پرورش باید بخشنامه شود یا خودمون از طریق سازمان تامین اجتماعی می توانیم اقدام به پرداخت بیمه کنیم؟ نکته مهم سوالم این است که بیمه سالهای بیکاری فقط یک سازمان رو می توانیم پرداخت کنیم یا سالهای بیکاری همه سازمانها رو؟آیا سازمان فنی حرفه ای با آموزش پرورش یکی هست؟ پرداخت بیمه تامین اجتماعی برای حساب شدن سابقه در افزایش حقوق هم تاثیر دارد؟ یا فقط در حساب بازنشستگی تاثیر دارد؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید اعلام کنم که  یا شاغل هستید یا بیکاری اگر شاغل هستید باید حق بیمه تان از طریق هر شرکتی که کار می کردید پرداخت می شده است چه سازمان فنی حرفه‌ای باشد چه آموزش و پرورش باشد یا هر ارگان دیگر! اگر هم بیکار بوده دیگر حق بیمه پرداخت نشده است و باید در زمان خودش خودتان را بیمه آزاد می‌کردید مانند بیمه اختیاری یا بیمه حرف و مشاغل آزاد و هر نوع بیمه دیگر! در صورتی که جایی کار کرده و حق بیمه تان پرداخت نشده است باید با شکایت به اداره کار و رای گرفتن و ارائه  به تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه توسط کارفرما سابقه تان را درست کنید. اگر هم جایی کار نمی کردید و حق بیمه آزاد هم پرداخت نکرده اید دیگر نمی شود کاری کرد. در مورد سوال دوم تان باید بگویم در صورتی که سابقه بیمه تامین فزایش داشته باشد در میزان حقوق بازنشستگی تاثیر دارد یعنی افزایش سابقه بیمه هم جزء شرایط بازنشستگی است و هم تاثیر مثبتی در میزان حقوق بازنشستگی دارد .


جدیدتر قدیمی تر