آیا با تعطیلی کارگاه می توان مشاغل سخت و زیان آور را محاسبه کرد؟

 

سلام! بنده 18 سال توی چاپخونه سره کارم با سرب و دستگاه ملخی و بعد دستگاه ریسوگراف مرکب و سرویس دستگاه بنزین شستوی دستگاه بودم بعد 18 سال مغازه تعطیل شد الان بیمه بیکاری 3 سال بهم دادن 1سال ونیم بیمه بیکاری مونده آیا با وجود کار در چاپخونه ای که این مواد سرب بوده و سره کار داشتیم و بنزین شستشوی دستگاه و سرو صدای دستگاه ملخی چاپ جزء کار و مشاغل سخت و زیان بار نیست؟ متاسفانه کارفرما و شریکشون دنبالش نرفتن و 30سال بازنشسته شدن ضررهای گریبان من شده با وجود سن 43 سالگی نمیدونم کجا مراجعه کنم؟

از شهرستان لارستان فارسم ما کلا هیچ دستگاه چاپ افست نداشته بودیم نداریم. چندین سال فقط با دستگاه ملخی و حروف چینی و سرب سره وصدای دستگاه ملخی بوده و بعد هم ریسوگراف سرویس و شستشوی دستگاه بعد چاپ با بتزین تا حدی کم تینر مغازه 1سال و نیم برشکسته شده ولی دستگاه و حروف سرب و لوازم مونده هست. دستهام بخاطر حساسیت به بنزین دچار خشکی و حتی خون اومدن بند انگشتایم میشد و هنوز هم بهتر نشده بعضی موقعه بند انگشتهایم دچار خشکی و خون اومدن میشه حتی اداره کار لارستانم هیچ جوابی بهم ندادن گفتن 30 ساله بازنشسته میشین اصلا قانونی که شغل بنده کار سخت بوده در نظر نمیگیرن. بخاطر کار اونجا باور کنید دچار پیری زودرس. تمام موهای سرم سفید شده؟

پاسخ: باید در همان زمان درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان آور توسط اداره کار می دادید. این کار را الان هم می توانید از طریق اداره کار انجام دهید. البته انها از محل کار بازدید می کنند که چون تعطیل شده است کار کمی سخت است. ضمنا اگر همکارانتان از مزایای مشاغل سخت و زیان آور استفاده کرده باشند این موضوع به نفع شماست. در مجموع چون کار تعطیل شده است کار سختی است اما اگر تائیدیه مشاغل سخت را بگیرید حقوق تان بالا می رود. بخواهید می توانیم برایتان درخواست به اداره کار دهیم.

جدیدتر قدیمی تر