بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

 کدام بیماری ها شامل ازکارافتادگی می شوند؟

در زمینه بیماری هایی که باعث از کار افتادگی می شود و افرادی که این بیماریها را داشته باشند می‌توانند از مزایای از کار افتادگی استفاده کنند بارها صحبت کردم. البته در این سایت و در سایتهای مختلف در مورد مجموعه درصد ازکارافتادگی بارها صحبت شده است اما در مورد بیماری‌هایی که منتهی به از کارافتادگی می‌شود کمتر صحبت شده است . در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازم. در ابتدا باید بگویم که بررسی از کار افتادگی در کمیسیون های پزشکی تامین اجتماعی بر اساس تخصص های مختلف دسته بندی می شود یعنی اینکه کمیسیون های مختلفی مانند کمیسیون ارتوپدی، جراحی اعصاب، داخلی اعصاب یا نورولوژی، اعصاب و روان یا روان‌پزشکی، آنکولوژی، قلب، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست و جراحی عمومی و کمیسیونهای دیگر در این زمینه تشکیل شده و در صورتی که فرد دارای ۶۶ درصد ازکارافتادگی باشد می تواند از کار افتاده کلی شود

توجه داشته باشید یک فرد با توجه به بیماری‌های مختلف می‌تواند در جلسات کمیسیون پزشکی  شرکت کند و درصد ازکارافتادگی بگیرد و درصدهای از کار افتادگی وی با هم جمع می شوند. همچنین توجه داشته باشید که درصدهای از کار افتادگی به صورت جبری جمع نمی شود یعنی به عنوان مثال ۱۰ به علاوه ۱۰ برابر با ۲۰ نمی‌شود بلکه ده بعلاوه ۱۰ برابر با ۱۹ می‌شود و در درصدهای بالاتر معمولا این مقادیر کمتر می‌شود به عنوان مثال سی بعلاوه سی  ممکن است در حدود ۵۰ درصد ازکارافتادگی بشوند. بنابراین در نظر بگیرید که فردی که از یک کمیسیون و یا از چند کمیسیون در مجموع بتواند ۶۶ درصد از کار افتادگی بگیرد می تواند از کار افتاده کلی طبق قانون شود.

1-     از مجموعه بیماریهای داخلی اعصاب می توانند باعث از کار افتادگی شود می تواند بیماری های زیر نام برد:  منو پلژی، منو پاریزی ، فلج عصب ، مشکلات  ناحیه فمورال و سیاتیک ، پاراپارزی  ، همی پارزی  ، پارکینگسون ، آلزایمر و دمانس ، توده های ضعیف و قوی ،  پلی نوروپاتی ، تشنج و تومورهای خوش خیم نخاع.

2-     از  مجموعه بیماریهای جراحی اعصاب می توانند باعث از کار افتادگی شوند می تواند دیسک های کمر ، تنگی کانال نخاع ، دفورمیتی و بی ثباتی ستون  فقرات ، کیفوز ،  شکستگی ستون فقرات ،  سندروم دم اسبی و هیدروسفالی را نام برد. 

3-     از مجموعه بیماریهای چشم که می توانند باعث از کار افتادگی شوند می توان از کاهش بینایی با درصد های مختلف ، بیماری آرپی ، تخلیه چشم ، گلوکوم ،  آتروفی عصب اپتیک ، پنوماتیک و آسیب قرنیه را نام برد.

4-     از مجموعه بیماریهای قلبی که می توانند باعث از کار افتادگی شود می توان به سکته قلبی بیماری های مربوط به عروق کرونر ، تعویض دریچه های قلب  ، عملکرد غیرطبیعی و اختلال قلب ،  آمبولی قلبی و آریتمی های مختلف را نام برد.

5-     از مجموعه بیماریهای ارتوپدی که می‌توانند باعث از کارافتادگی شوند می توان به قطع انگشتان قطعی دست از مفصل  مچ و یا از مفصل بازو و قطعی پا از مفصل مچ ، انگشتان و از مفصل زانو اشاره کرد. همچنین آرتروز و تعویض مفصل هیپ محدودیت حرکتی زانو و محدودیت حرکتی مفصل های مختلف و شکستگی لگن و آن کلیوز و یا فیوژن قسمت های مختلف استخوانی جزو دیگر مواردی هست که منتهی به از کار افتادگی میشود.

6-      از مجموعه بیماری های پوست که می توانند باعث از کار افتادگی شود می توان به آرتریت روماتوئید ، اسکلرودرمی ،  سندروم  شوگران  ، لوپوس  ، واسکولیت ، پسوریازیس  ، سندرم های التهابی اشاره کرد. 

7-     از مجموعه بیماریهای خونی که می توانند باعث از کار افتادگی شوند می توان به هموفیلی ، تالاسمی ، کم خونی های مختلف ، پیوندهای استخوان چه موفقیت‌آمیز باشد و چه موفقیت‌آمیز باشد و مشکلات گلبولهای قرمز و گلبولهای سفید اشاره کرد.

8-     از مجموعه بیماری‌های کلیوی که می توانند باعث از کار افتادگی شوند می‌توان به از بین رفتن پارانشیم کلیوی ، مشکلات ناشی از از دیالیز ،  اکستروفی مثانه ،  بی اختیاری کامل ادرار را نام برد.

9-     از مجموعه بیماریهای عفونی که می توانند باعث از کار افتادگی شوند می توان به جذام ، سل و  سندروم نقص ایمنی اکتسابی نام برد.

10-از مجموعه بیماری های داخلی که می توانند باعث از کار افتادگی شوند می توان به واریس مری ،  آشالازی  ، کولیت اولسروز شدید  ، بیماریهایی که به علت آن باید پیوند کبد انجام داد و همچنین پیوند کبد به تنهایی نام برد.

11-از مجموعه بیماریهای روانپزشکی یا اعصاب و روان که می توانند باعث از کار افتادگی شوند می توان به اختلال دوقطبی ، افسردگی شدید و حاد با داشتن بستری  بیمارستانی ،  اسکیزوفرنی ،  اختلال شخصیت ، پی تی اس دی ،  عقب ماندگی ذهنی ،  اوتیسم و اختلالات ذهنی کودکی یا پی دی دی را نام برد.

12-از مجموعه بیماری های گوش و حلق و بینی که می توانند باعث از کار افتادگی شوند می توان از کاهش شنوایی دو طرفه  و کرولالی توأمان و غیر قابل اصلاح نام برد.

13-از مجموعه بیماری‌های آنکولوژی که می توانند باعث از کار افتادگی شود می توان به انواع سرطان ها که منتهی به متاستاز به دیگر قسمت‌های بدن شده باشد، لوسمی ، CML ، بدخیمی های دستگاه ادراری و بیضه،  بدخیمی پروستات و غیره را نام برد.

103 نظرات

  1. سلام عمل قلب باز کردم باطری گذاشتم از کار افتاده م ی شوم

    پاسخحذف
  2. با سلام MSخفیف دارم هفت ساله 18سال هم تامین اجتماعی دارم میتونم کار افتادگی بگیرم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام . با ام اس خفیف ازکارافتاده کلی نمی شوید.

      حذف
  3. سلام آرتریت روماتویید دارم 10سال بیمه دارم از کار افتادگی بهم تعلق میگیره خانم هستم

    پاسخحذف
  4. بستگی به وضعیت بیماری تان دارد. در بعضی حالات بله و در بعضی حالات نه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام افتادگی چشم پلک دارم مشکل قرنیه هم دارم از کار افتادگی بهم تحلق میگیره

      حذف
  5. سلام خودم بیمه ندارم تصادف کردم و براثرآن مفصل لگنم تعویض شده آیا میشه از بیمه ماشین مقصر ازکار افتادگی گرفت؟

    پاسخحذف
  6. سلام پارکینسون دارم درخواست دادم نظرتون را میگید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام. بستگی به شدت آن و البته سابقه بیمه پردازی تان دارد. در بعضی حالات ازکارافتادگی کلی دارد.

      حذف
  7. سلام بر اثر توده عفونی در ستون فقرات عمل کردم دو عدد از مهره هایم را برداشتند و ۸ عدد پیچ و پلاتین جایگزین کردند آیا از کار افتادگی کلی تعلق می‌گیرد ۲۰ سال هم سابقه دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر عوارض خاصی نداشته باشد و مشکل توده تان حل شده باشد ازکارافتاده کلی نمی شوید.

      حذف
    2. از کار افتادگی جزئی به چه صورت مباشد و چگونه تعلق می‌گیرد آیا حقوق هم تعلق میگیرد

      حذف
  8. سلام با یه کلیه زندگی میکنم دیسک کمر هم دارم شدید پنج سال سابقه کار دارم الان ۴۸ سال سن دارم هیچ شرکتی من و واسه کار استخدام نمیکنه کار افتادکی به من تعلق میگیره ؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام . با شرایط بیمه ای و درمانی تان به نظرم تعلق نمی گیرد.

      حذف
    2. من شرکت کار میکردم به خاطر همبن مشکل من و از شرکت بیرون کردن الان بیمه بیکاری میگیرم

      حذف
    3. مشکل خاصی ندارد. درخواست ازکارافتادگی بدهید.

      حذف
  9. بنده۴۵سالمه وباdcm دکستروکاردی وpolymooplic vtدر قلبم باطری تعبیه شده آیا من کارافتاده میشم

    پاسخحذف
  10. بستگی به وضعیت قعلی قلب تان دارد و اکوی تان. EF قلب تان خیلی مهم است.

    پاسخحذف
  11. سلام من افسردگی شدید ومقاومت دارم جز از کارافتادگی کلی میشه یا جزیی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر بستری داشته باشید احتمالا ازکارافتادگی کلی

      حذف
  12. با سلام بیماری صرع و مقاوم درمان کارافتاده حساب میشود

    پاسخحذف
  13. سلام امبولی پای چپ استنت داخل عروق پا
    واریس شدید پای چپ و واریکاسل شدید
    بیضه رگهای متورم پیچ در پیچ
    آیا از ارافتادگی میدهند تا از طریق خانمم بیمه شوم ممنون

    پاسخحذف
  14. سلام من 52 سالمه و اسم شدید دارم و ی گوشم اصلا نمی شنوه و گوش دیگه ام 50 درصد. شامل از کار افتادگی میشم؟

    پاسخحذف
  15. سلام به علت الودگی محیط کار ریه ام عفونی وسمت چپ ریه ام هم خونرسانی ندارد ایا میتوانم از کار افتادگی بگیرم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام . نه بابت این موضوع ازکارافتادگی داده نمی شود.

      حذف
  16. سلام من دیابت دارم ونوروپاتی توان حرکتی درپاهایم راکم کرده ومشکل بی حسی درپاهایم رادارم آیا کارافتادگی سامل حال من هم میشود
    لازم به ذکر است مسکلی دیسک کمر وارتورز گردن ویک دوره هم آب دورقلبم زیادشدپریکاردقلب گرفتم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام . به نظر من بله. اگر پرونده تان را دقیق و کامل ارسال کنید ازکارافتاده کلی می شوید.

      حذف
  17. سلام دیابت دارم و۵سال هست انسولین تزریق میکنم و داروهای قندمصرف میکنم باتوجه به شغل تراشکاربودنم وسخت بودن کار ازکارافتادگی شامل من میشود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام،بیماری تخلیه غضروف ارنج و َشکستگ ی کشکک زانو ب شش قسمت وکیست استخوانی بازو راست وبی حسی انگشت چهار و پنج محدودیت حرکتی زانو وارنج ایا از کار افتاده کلی میسوم

      حذف
    2. با سلام. با این موارد ازکارافتاده کلی نمی شوید.

      حذف
  18. سلام،خانمی ۴۶ساله هستم کارمند آموزش وپرورش،با ۲۷ سال سابقه .دارای افسردگی شدید ودوقطبی،کم خونی مینور،توده خوش خیم فوق کلیوی وبیماری absروده ای هستم .آیا میتوانم برای از کارفتادگی اقدام نمایم ؟
    لطفا راهنمایی نمایید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام . به نظر من می توانید . برای افسردگی باید پرونده بیمارستانی داشته باشید.

      حذف
  19. سلام خسته نباشید من تویک معدن کار میکردم پارسال دیسک کمر گرفتم ‌امسال براثر کار سنگین فتق ناف وابسه عمل کردم ایا میتونم شکایت کنم ازکارفرما

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام. برای دیه بل ولی معمولا پزشکی قانونی ارتباط دیسک کمر را با محل کار تایید نمی کند.

      حذف
  20. سلام من فنرتوقلبم هست و۵۰درصدقلبم کارمیکنه میتونم ازکارافتادگی بگیرم ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام . ای اف تان باید 30 درصد یا کمتر باشد.

      حذف
  21. سلام عمل تخلیه روده بزرگ داشتم ازکارافتادگی تعلق میگیرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در صورتیکه توتال کلکتومی یا کلستومی دائمی داشته باشید ازکارافتاده کلی می شوید.

      حذف
  22. سلام پدرم ۱۰سال پیش عمل قلب باز انجام دادن وبه تازگی فوت کردن ایا ازکارافتاده محسوب میشوند؟ اخه شرکت بیمه مبلغ بیمه رو پرداخت نمیکنه میگه چون قلب بازانجام دادن ازکار افتاده حساب میشن ممنون از پاسخگویی شما

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام . بحث ازکارافتادگی تامین اجتماعی با ازکارافتادگی شرکت های بیمه تفاوت دارد. بستگی به شرکت بیمه ای دارد.

      حذف
  23. با سلام. فردی 28 ساله هستم ک پدرم نظامی بوده فوت کرده . دیابت دارم دو نوع انسولین مصرف میکنم و چند بارم داخل کمای دیابتی رفتم چشمام ضعیفه و هیچ دندونی ندارم بر اسر دیابت حتی بدنم هم زخم میشه. . آیا حقوق به من تعلق میگیرد . ممنونم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام . بستگی دارد بیماری هایتان برای چه زمانی بوده باشد. شما حتما وکیل بگیرید.

      حذف
  24. سلام.بنده هیدروسل بیضه راست و واریکوسل بیضه چپ دارم.یک بار عمل هیدروسل انجام دادم دوباره عود کرد.هشت سال سابقه بیمه پردازی دارم.44سال سن دارم.میگرن شدید هم دارم.طوری که از سردرد غش میکنم.خاستم بدونم از کار افتادگی کلی میشم یانه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با سلام. به نظر من با یک پرونده مناسب ازکارافتاده کلی می شوید.

      حذف
  25. از کار افتادگی جزئی به چه صورت میباشد چگونه تعلق می‌گیرد وآیا حقوق هم تعلق میگیرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ازکارافتادگی جزئی برای حوادث ناشی از کار است و به درصد ازکارافتادگی بین 33 تا 66 درصد تعلق می گیرد.

      حذف
  26. سلام پدر من سکته مغزی کردند راننده تاکسی هستن مخچه وساقه مغز اسیب دیده میشه اقدام کرد برا بازنشستگی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله می توانید اقدام کنید. البته اقدامات درمانی باید خاتمه یابد و بعد درخواست ازکارافتادگی دهید.

      حذف
  27. سلام غده تیرویید به علت داشتن غده برداشتم دیابتم دارم دکتر گفته بدخیم هست شامل از کار افتادگی میشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نه! بابت این موضوع ازکارافتاده نمی شوید مگر اینکه متاستاز داده باشد.

      حذف
  28. سلام دست چپم توی تصادف شکسته و دو تا پلاتین داره آیا شامل از کار افتادگی جزیی میشه؟

    پاسخحذف
  29. اگر حادثه ناشی از کار باشد بله تعلق می گیرد.

    پاسخحذف
  30. سلام
    آقای 30 ساله هستم
    5ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم از نوع بیمه ای که از کار افتادگی دارد اسمش یادم رفته ....
    4 سال دیالیز انجام دادم آخراش بود که بیمه فعال کردم ، گ زدن درد و کمر درد هم دارم کبد چرب هم دارم مجرد هستم و سرپرست خانواده ،مشکل اعصاب هم دارم ،

    از نظر کارشناس محترم میتونم اقدام کنم برا از کار افتادگی...

    پاسخحذف
  31. الان هم پیوند کلیه شدم

    پاسخحذف
  32. نه . با این سابقه نمی‌توانید بازنشسته شوید. باید حداقل ۵ سال سابقه بیمه داشته باشید. تا بتوانید از کار افتاده شوید.

    پاسخحذف
  33. سلام چشم راست من تخلیه شده ۱۷ سال هم سابقه کار دارم چشم چپم ضعیف هست از کار افتادگی شامل حالم میشود

    پاسخحذف
  34. با سلام. بستگی به میزان بینایی چشم چپ تان دارد. باید کمتر از یک دهم بینایی داشته باشد.

    پاسخحذف
  35. با سلام و درود بنده سرطان روده بزرگ داشتم رکتوم کولون عمل کردم آیا شامل از کار افتادگی میشود

    پاسخحذف
  36. بستگی دارد گرید چند باشد و اینکه متاستاز داده باشد یا نه ؟

    پاسخحذف
  37. سلام من سال 93 تصادف و اسیب شدیدی دیدم از ناحیه لگن راست اسیب دیدم وقاد به انجام کار نیستم ولی سال 95 خودم رو بیمه کردم هم عمر و هم بیمه روستایی ایا میتونم از کار افتاده بشم

    پاسخحذف
  38. با سلام. فقط براساس بخشنامه 19.1 که براساس سابقه تان حقوق می گیرید. چون حادثه غیر ناشی از کارتان قبل از بیمه شدن بوده است.

    پاسخحذف
  39. سلام من 6سال پیش پارگی روده و3ماه بیمارستان بود ویکسال مرخصی داشتم وهمچنان دردهای شکمی به خاطر4عمل اون موقع دارم و امسال گوش چپم دچار سکته وشنوایی حدود30 درقد کمتر هم شدم واموژگارم وزن با 49 سال وسابقه اموژگاری 18 ساا ولی بیمه تامینم 20 سال آیا بازنشستگی زود هنگام یا کار افتادگی شاملم میشود؟

    پاسخحذف
  40. الان دیگر ما بازنشستگی زودهنگام نداریم. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که درخواست ازکارافتادگی داشته باشید. آیا سکته کرده اید یا نه ؟ چون با کاهش شنوایی گوش و عمل شکمی بعید است ازکارافتاده کلی شوید.

    پاسخحذف
  41. سلام وقت بخیر
    من کم خونی دارم که آنمی هستش و ارثیه !درصد آهن خونم ۳ هستش ۱۶ سال بیمه تامین اجتماعی یکسر دارم و الان ۳۸ سالمه آیا ازکارافتادگی شامل من میشه ؟
    متشکرم که جواب میدید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به بیماری آنومی از کار افتادگی کلی تعلق نمی‌گیرد مگر اینکه عوارض در دیگر قسمت‌های بدن داشته باشد که آن عوارض به صورت جداگانه بررسی می‌شود. اما به آنومی نهایتاً ۲۵ درصد از کار افتادگی تعلق بگیرد که کافی نیست و باید ۶۶ درصد از کار افتادگی تعلق بگیرد تا بتوانید از کار افتاده کلی شوید.

      حذف
  42. سلام پدر من ۱۸ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داره دوتا کلیه هاش از کار افتاده پزشک هاش گفتن باید پیوند کلیه بشه هفته ۳ جلسه هر جلسه ۴ ساعت دیالیز میشه و ۱۶ ماهه از دیالیزش گذشته با این وجود از کار افتاده میشه؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بیمارانی که کاندید پیوند کلیه باشند و دیالیز می‌شوند در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی از کار افتاده کلی می‌شوند اما باید توجه داشت که تاریخ ابتلا به بیماری منجر به از کار افتادگی یعنی تاریخی که دیالیز شروع شده مثلاً بر اساس مدارکی مانند کارت دیالیز باید شرایط ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی را احراز نماید. ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی به این معناست که فرد در زمان از کار افتادگی کلی و در یک سال آخر منتهی به از کار افتادگی کلی باید سه ماه سابقه بیمه و در ۱۰ سال آخر منتهی به از کار افتادگی کلی باید یک سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد.

      حذف
  43. سلام دوست من
    اگر در زمان اولین جلسه دیالیز بیمه براشون رد شده از کار افتادگی کلی تعلق میگیره
    در غیر اینصورت خیر

    پاسخحذف
  44. سلام سال ۹۰تو تصادف پای راستم شکست پلاتین داخل ساق پام هست اوایل مشکلی نداشتم به مرور توانايي پایم کم شده بیماری هپاتیت Bنیز دارم بااین تفاسیر از کار افتادگی شامل من می‌شود ۱۵سال سابقه بیمه دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در پاسخ به سوال شما باید بگویم اگر تصادف شما ناشی از حادثه کاری باشد احتمالاً غرامت نقص عضو می‌گیرید ولی بابت اینکه تصادف شما ناشی از حادثه غیر کاری باشد بعید است با این شرایط از کار افتادگی بگیرید. چون برای از کار افتادگی باید ۶۶ درصد از کار افتادگی داشته باشید که شکستگی پای راست و گذاشتن پلاتین در داخل آن نهایتاً ۱۰ درصد از کار افتادگی دارد. بابت هپاتیت هم نهایتاً ۲۵ درصد از کار افتادگی تعلق می‌گیرد که کافی نیست و شما نمی‌توانید با این دو درصد به ۶۶ درصد از کار افتادگی مورد نیاز برسید.

      حذف
  45. سلام چشم شوهرم ضربه خورده و سفید شده بینایی ندارد از کار افتادگی میشه تحت پوشش کمیته یا بهزیستی قرار میگیرد یا نه۶

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایشان در صورتی از کار افتادگی می‌گیرد که هر دو چشمش در حد نابینایی باشد یعنی یک چشمش به صورت کامل نابینا باشد و چشم دیگر در حد یک دهم یا کمتر. ما اگر بخواهد تحت پوشش کمیته یا بهزیستی قرار بگیرد کمی بینایی بیشتر هم مشکلی ندارد یعنی در حد ۶ دهم هر دو چشم باشد می‌تواند تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرد. در مورد کمیته امداد امام خمینی ربطی به نابینایی ایشان ندارد و مدارک دیگری مورد نیاز است.

      حذف
  46. سلام وقت بخیر
    بنده 15 سال سابقه کار در ارتش دارم
    بیماری تنگی کانال نخاعی شدید دارم و کمیسیون پزشکی طبقه سوم سلامت رو به من داده و بیماری اختلال دوقطبی نیز دارم که کمیسیون پزشکی طبقه دوم سلامت رو به من داده است.
    آیا با این شرایط بیماریهایی که دارم میتونم بازنشسته بشم.
    اگر با 15 روز حقوق هم بازنشسته میشم لطفاً راهنمایی کنید
    با تشکر از زحمات شما

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابت بیماری تنگی کانال نخاعی شدید می‌توانید بازنشسته شوید. اگر بازنشسته شوید با توجه به سنوات تان و کمی ارفاق بازنشسته خواهید شد.

      حذف
    2. خیلی ممنونم از شما کارشناس محترم

      حذف
  47. باسلام
    بنده دارای بیماری هیدروسفالی شنت مغزی هستم میخاستم بدونم این نوع بیماری شامل ازکارافتادگی کلی میشود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بله هیدروسفالی و شرط مغزی شامل از کار افتادگی کلی می‌شود و معمولاً ۶۶ درصد مورد نیاز برای از کار افتادگی را می‌گیرد.

      حذف
  48. سلام وقت بخیر
    برای بیماری تنگی کانال نخاعی شدیدگردن و بیماری اختلال دوقطبی با هم چند درصد بابت از کار افتادگی کلی به من تعلق میگیره
    با تشکر از زحمات شما

    پاسخحذف
  49. سلام من یک بار دیسک عمل کردم باز دوباره باید عمل کنم آیا میتونم از کار افتادگی بگیرم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با شرایطی که دارید فکر نکنم ازکارافتاده شوید. باید عوارض دیگر هم داشته باشد.

      حذف
  50. سلام باتوجه به مدارک پزشکی تشن ج دارم ولگنم استخوان سازی گرفته وباعصارراه میرم وپزشک معالج ازکارافتادگی داعمی نوشته ومدارک پزشکی فرستادم بیمه روستایی همدان ایا ازکارافتادگی به من تعلق میگیره چون توانایی انجام هیچ کاری روندارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر فقط بیماری‌تان تشنج باشد که بعید است با تشنج خالی از کار افتاده کلی شوید. بت لگن هم درصد زیادی نمی‌گیرید و باید بیماری‌های دیگری هم داشته باشید چون فکر نکنم در مجموع با این بیماری‌ها از کار افتاده کلی بشوید. مثلاً اگر تعویض مفصل لگن انجام دهید احتمال از کار افتادگی شما زیاد است.

      حذف
  51. سلام من سکته کردم و سری اول آنژو کردم و مرخص شدم و دارو مصرف میکنم و سری بعد دکترم گفت ۴ هفته بعد بیا که دوباره آنژیو بشی تا ببینیم با دارو خوب میشی یا نه برای دومین بار آنژیو شدم گه گفتن نه و در نهایت در یکی از رگهای قلبم فنر گذاشتن و الان هم دارو تا آخر عمرم باید مصرف کنم و بیماریهای دیگری هم دارم ‌دیابت نوع ۲ و کبد چرب گرید ۲ و چربی خون و داروهای این بیماریها رو هم استفاده میکنم و سالها پیش در حین کار و در شرکتی مشغول بکار بودم و دوچار نقص عضو از ناحیه انگشتان دست چپ شدم و ۴ بار هم عمل فیستول یا همکن موی برگشتی در ناحیه بین بیضه و معقد رو انجام دادم و یکبار هم تصادف کردم که از ناحیه پای چپ و قوزک پای چپ شکستگی و پیچ و پلاتین شدم و چشم هام هم ضعیف هستن و و عینکی هستم و وزنم هم بالای ۱۳۰ کیلو هست و کمر درد هم دارم و ۵۱ سالمه و تقریبا با خرید خدمتم ۱۴ تا ۱۵ سال بیمه دارم و هنوز خودم بیمه رانندگان بیمه رو رد میکنم . حال با این همه درد و بلا خدایش بازنشسته یا از کار افتاده کامل میشم یا خیر . لطفل نظر کارشناساییتان را بگویید . متشکرم 🙏

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ببخشید یادم رفت بگم که تمامی این درد و بلاها و بیماریها با مدرک پزشکی و آزمایشات مختلف مثل نوار قلب و سونو از شکم و لگن و عکس و غیره موجود است . 🙏

      حذف
    2. بستگی به اکوی قلب تان دارد. بقیه موارد درصد زیادی تعلق نمی‌گیرد. بابت چشم و وزن زیاد و کمر درصدی اصلاً نمی‌گیرید. درصد اصلیتان را باید در قلب بگیرید که باید ببینم وضعیت اکویتان چگونه است تا بتوانم نظر دهم.

      حذف
  52. سلام من تعویض مفصل لگن انجام دادم ی طرفه الان زانوی مقابلم ارتوروز شدید گرفته دیسک کمر و گردن هم دارم سیزده سال سابقه بیمه از کارافتادگی کلی به من تعلق میگیرد یا نه ممنون از شما

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگر تعویض مفصل دو طرفه انجام داده باشید از کار افتاده کلی می‌شوید به احتمال زیاد. البته بستگی به زمان عمل شما هم دارد که آیا در آن زمان شرایط ماده ۷۵ را داشته‌اید یا نه؟ اما اگر تعویض مفصل‌تان یک طرفه بوده باشد بستگی دارد از دیسک کمر و گردن چند درصد بگیرید؟ معمولاً درصد بالایی به دیسک کمر و گردن داده نمی‌شود مگر اینکه به دیگر قسمت‌های بدن یعنی قسمت‌های نخاعی آسیب رسانده باشد و یا اینکه عمل کرده باشید.

      حذف
  53. سلام سال ۹۷ خونریزی مغزی کردم منجر به فلج شدن شد ولی حالا راه افتادم آنوریسم‌ مغزی داشتم که کلیپس شده به علت خونریزی بینایی چشمم کم شده ومیدان‌دیدم را از دست دادم افسردگی دارم دارو مصرف میکنم از کار افتادگی بهم تعلق میگیره؟۹ سال بیمه دارم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به نظر من از نظر پزشکی به احتمال زیاد به شما از کار افتادگی کلی تعلق می‌گیرد. ما سابقه بیمه پردازی شما نیز مهم است که آیا بیماری‌هایتان در زمانی بوده است که ماده ۷۵ قانون تامین اجتماعی تایید شود یا نه؟ یعنی اینکه در زمان بیمه پردازی باید بیماری تان منتهی به از کار افتادگی شده باشد.

      حذف
  54. سلام بنده دوسال پیش تصادف کردم ویک ماه توکمابودم استخوان ران ونازک نی ودرشت نی پای چپم خوردشدوپلاتین دائم گذاشتمذوچندعضله پام پارگی کامل داردوطحال خارج کردن ریه سمت چپم اسفنجی شدوامبولی کردم پارگی معده وپارگی روده هم داشتم وقرنیه چشمم تبخال زده وزخم شده ودیدم خیلی کم شده وچون طحال ندارم همیشه عفونت خونی دارم و آن 3سانت کوتاه شده لنگ میزنم ایاازکارافتادگی کلی به من تعلق میگیره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابت شکستگی اگر جوش بخورد کلا درصدی تعلق نمی گیرد. بابت ریه و پارگی روده درصد می گیرید. بابت طحال نهایتا ده درصد بگیرید. به نظر من نمی توانید از کار افتاده شوید.

      حذف
  55. سلام من کارگرساختمانی فصلی هستم جوشکار درپنجره سیار هستم ۱۵سال سابقه دارم تنگی نفس دارم ودیکس کمر دارم دکتر بهم گفتن لوازم سنگین نباید بردارم ودر کل به من که کارگر فصلی هستم از کارافتادگی تعلق میگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از کار افتادگی ربطی به کارگر فصلی بودن ندارد و به سابقه بیمه شما و نوع بیماری که دارید ارتباط دارد. بیماری‌تان بیشتر مهم است و تنگی نفس و دیسک کمر معمولاً باعث از کار افتادگی نمی‌شود.

      حذف
  56. سلام خانم هستم ۴۳سال سن ۵سال ونیم سابقه بیمه.سال ۹۸دست راستم لای پرس رفت وازناحیه انگشت میانی انگشت اشاره کامل قطع شد وانگشت انگشتری معیوب شد ایمپلنت گذاشتن وانگشتم کج شده وثابت است.بااین وضعیت ۲۷درصد تعلق گرفت که ازکارافتاده نشدم.ولی الان آرتروز شدید گردن دارم بااین حال میشه واسه ازکارافتادگی اقدام کنم؟ممنونم راهنمایی کنید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. به آرتروز گردن درصد بالای تعلق نمی‌گیرد. ایتاً ۲۰ درصد از کار افتادگی تعلق می‌گیرد که با ۲۷ قبلیتان در مجموع از کار افتاده کلی نمی‌شوید.

      حذف
جدیدتر قدیمی تر