شعبه بیمه تامین اجتماعی ردیف پیمان نمی دهد؟!

 

تهرانی: سلام خسته نباشید! موسسه ما قراردادی داشته که زمان قرارداد تمام شده و بعد نامه کد پیمان رو از طرف کارفرما بردیم بیمه اما به ما کد پیمان نمی دهند چون تاریخ قرارداد پایان یافته و هیچ راه حلی برای ما ندارند و سوال بعدی اینه که قرارداد دیگری داریم که آموزش و پژوهشی است در استان کرمان می گویند در استان کرمان باید کد پیمان بگیرید درصورتی که کد کارگاه ما در شعبه یک تهران هست؟ لطفا راهنمایی بفرمایید که چکار می توانیم انجام بدهیم؟

پاسخ: در مورد قسمت دوم سوالتان معمولا در قراردادهای آموزشی و پژوهشی حساسیت قراردادهای عمرانی وجود ندارد. در قراردادهای عمرانی تاکید می گردد که از نزدیکترین شعبه بیمه نزدیک پروژه ردیف پیمان گرفته شود و حق بیمه نیز پرداخت گردد ولی در قراردادهای پزوهشی و آموزشی به خصوص در زمینه شرکت های مهندسی مشاور این حساسیت نیست و می توان از شعبه ای که حق بیمه تان را پرداخت می کنید نیز ردیف پیمان بگیرید و مفاصا حساب تان را نیز برای کارفرما از همانش شعبه بگیرید.البته بهتر است با کارفرما نیز هماهنگ کنید. معمولا هر شعبه دوست دارد درآمدش بالاتر برود و معمولا در این زمینه مشکلی به وجود نمی آورند.

اگر شعبه بیمه به شما کد پیمان نمی دهد دو راه دارید: می توانید از طریق اداره کل تامین اجتماعی استان تان اقدام کنید. راه دیگر این است که موضوع را به کارفرما اطلاع داده و از ایشان درخواست کنید به شعبه بیمه مراجعه کرده و درخواست ارائه طریق کند. کمی سوالتان عجیب است . معمولا تامین اجتماعی بابت درامد قراردادهای پیمانکاری کوتاه نمی آید حتی اگر مدت ها از کل قرارداد گذشته باشد.

جدیدتر قدیمی تر