شکایت برای حق بیمه تامین اجتماعی

 

مجید رضایی: با سلام و سپاس اگر ممکن است این مورد را راهنمایی بفرمائید : من در سال 73 هشت ماه سربازی رفته و مجددا دانشگاه قبول شدم.در یک شرکت از اواخر سال 74 (همزمان با تحصیل دانشگاه) بصورت ساعتی همکاری داشته ام . قرارداد سال 74 اینجانب 120 ساعتی بود که عملا وبه دلیل نداشتن کلاس درس ، تا 160و 170 ساعت هم کار می کردم. برای سال 75 به بعد بر مبنای همان قرارداد (بدون تمدید) همکاری داشتم تا سال 77 که سربازی هم می رفتم ، چون خدمت من در یک دبیرستان شبانه ارتش بود ، هر روز تا ساعت 3 شرکت مشغول به کار بودم و ماه به ماه حق الزحمه ام را به حسابم می ریختند.

در سال 78 و حدودا 2 ماه قبل از اینکه خدمتم تمام شود ، برایم بیمه مستمر رد کردند که تا پایان سال 90 که از این شرکت رفتم ادامه داشت. ضمنا در سال 76 هم به مدت 2 ماه برایم بیمه رد کردند تا برای فرزندم دفترچه درمانی بگیرم . همچنین طی این مدت (یعنی از سال 74 تا 78) نیز مدارک و معرفی نامه هایی از طرف دارم که موید حضور و همکاری من با آن شرکت است. می خواستم ببینم آیا می توانم برای آن مدت به اداره کار شکایت و درخواست بیمه از طرف شرکت بنمایم. در صورت مثبت بودن بفرمائید؟ چه مدارک و مستنداتی مورد نیاز است؟ آیا آن موسسه محترم قبول پیگیری این موضوع را تا حصول نتیجه بر عهده می گیرد؟

پاسخ: با سلام

. بله . هم می توانید خودتان پیگیری کنید و هم می توانید به ما وکالت دهید. شما باید مدارک مکتوب در این زمینه داشته باشید تا بتوانیم به شما کمک کنیم و به نتیجه برسیم. مدارکی مانند پرینت حساب که حقوق دریافت کرده اید ، فیش حقوق ، پرینت حضور و غیاب و مدارکی از این قبیل. اگر خواستید می توانید با تلفن یا تلگرام به همین شماره با ما تماس بگیرید.

جدیدتر قدیمی تر