شکایت از کارفرما برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 

بتمن: مطابق ماده ۱۴۸ قانون کار بیمه های رای اداره کار رو به اجرا گذاشتم. به دلیل اخذ کد کارگاه شعبه تامین اجتماعی پرونده را به بازرسی ارجاع داد تا کد کارگاه را اخذ کرده و گزارش از شرکت مصالح فروشی تهیه کند. با توجه به اینکه شرکت دایر و فعال می باشد اخیرا در مراجعه به بازرسی مسول بازرسی به من گفت که به دلیل اینکه شرکت مصالح فروشی درب و دیوار و حصاری دور تا دور ندارد و حدود و ثغور مشخص نیست اصولا سازمان نمی تواند حق بیمه های اجباری دادنامه هیات حل اختلاف رو از کارفرما اخذ کند و از کارفرما سند مالکیت زمین که به نام خود کارفرما است و پروانه کسب و کارش را ازش خواستیم تا به شعبه تحویل بدهد و اگر هم مدارک رو نیاره باز هم سازمان تامین اجتماعی نمیتونه کاری بکنه و بیمه ها وصول نخواهند شد و برای جنابعالی نیز سابقه بیمه اجباری لحاظ نخواهد شد.

با این احوال و توصیفات اگر کارفرما پروانه کسب و کار و سند مالکیت قطعه زمینش رو به سازمان تحویل نده که تا به امروز هم تحویل نداده بنده چه گناهی مرتکب شدم؟! آیا این انصاف و عدالت هست که حق من اجحاف بشه! سازمان اصلا همکاری نمیکنه و حتی بابت طلبشون از کارفرما شکایتی هم نمی کنند.به دوتا سوالم پاسخ بدهید:

1.     آیا بنده می توانم از طریق دادگستری شکایت کنم تا کارفرما را مجبور به ارائه سند مالکیت زمین و پروانه کسب و کارش به تامین اجتماعی کنم یا خیر نتیجه ای نمی دهد؟

2.     شکایت کیفری کنم بهتر است یا حقوقی؟

پاسخ:

1.     نه ! نتیجه ای نمی دهد. بهتر است به دیوان عدالت اداری از تامین اجتماعی شکایت کنید تا خودش پیگیر دریافت حق بیمه باشد.

2.     هیچکدام در این زمینه جواب نمی دهد.

جدیدتر قدیمی تر