سهمیه بیمه قالیبافی در سال 1400 کی می آید؟

 دوستی به نام آسا در تلگرام از من پرسیدند که می‌خواهند بیمه قالیبافی بشود و اینکه آیا اثر امکان چنین چیزی وجود دارد یا نه ؟

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم که یکی از سخت‌ترین بیمه های تامین اجتماعی بیمه قالی بافی می باشد. سخت ترین به این معنا است که سهمیه اندکی برای این قضیه وجود دارد زیرا بیمه قالیبافی مبلغ بسیار ارزانی دارد و نهایتاً ۷ درصد حق بیمه کامل از بیمه شده دریافت می گردد و ۲۳ درصد مابقی حق بیمه باید توسط دولت پرداخت شود یعنی بیمه قالیبافی یک بیمه یارانه‌ای می باشد که اکثریت حق بیمه بر عهده دولت است بنابراین طرفداران زیادی دارد و چون مزایای دیگری مانند استراحت پزشکی در بعضی مواقع و یا اروتز و پروتز هم دارد همه استقبال شدیدی از آن می کنند.

 علاوه بر این چون در ابتدای قضیه و همچنین بعضی مواقع در گذشته‌ای نزدیک تقلب های زیادی در این زمینه انجام شده است و افرادی که شغل‌های دیگری داشتند از این بیمه استفاده کردند سخت گیری زیادی توسط شعبه بیمه انجام می شود. توجه داشته باشید برای اینکه بخواهید بیمه قالیبافی بشوید چند شرط دارد: اول اینکه باید از اتحادیه فرش و گلیم شهرتان نامه معرفی نامه داشته باشید. دوم اینکه باید مدرک قالی بافی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تان داشته باشید. و سوم اینکه دارقالی فعال داشته باشید تا در صورتی که بازرس بیمه به محل کار شما بیاید تاییدیه قالیبافی شما را بدهد. اگر این سه شرط را داشته باشید می توانید در صف انتظار منتظر بمانید تا بعد از ۶ ماه یا یک سال و یا دو سال بستگی به شانس تان و شلوغی شعبه بیمه تان بتوانید از بیمه قالیبافی استفاده کنید اما از من میشنوید زیاد مطمئن نباشید که این بیمه به شما تعلق می‌گیرد و احتمال تعلق نگرفتن آن بسیار بیشتر می باشد.


جدیدتر قدیمی تر