سن بازنشستگی کارمندان در تامین اجتماعی

 خانمی به نام دیبا در اینستاگرام از بنده پرسیدن که همسرشان ۲۰ سال سابقه کار دارند و کارمند اداره هستند. آیا میتوانند با ۴۵ سال سن خودشان را بازنشسته کنند؟ 

در پاسخ به این خانم عزیز باید بگویم که قطعاً طبق قانون برای اینکه بازنشسته بشود یا باید ۳۰ سال سابقه داشته باشند و پنجاه سال سن و یا ۲۰ سال سابقه داشته باشند و حداقل ۶۰ سال سن. بنابراین با قوانین فعلی مطلقا ن می‌توانند بازنشسته شوند و متاسفانه قوانین در آینده بیشتر رو به سخت شدن است تا ساده تر شدن بنابراین بهتر است به بیمه پردازی خود فعلاً ادامه دهند.


نظرات

مقالات پربازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

حق بیمه تامین اجتماعی آرایشگر

فرم 4 مشاغل سخت و زیان آور یا فرم اعتراض به رای کمیته بدوی

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

آیا به کشاورزان سختی کار تعلق می گیرد؟

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

آیا می توان به صورت همزمان بیمه نیروهای مسلح و تامین اجتماعی شد؟

ساعات مراجعه بازرسان بیمه تامین اجتماعی

تفاوت افزایش مستمری یعنی چه؟