دریافت دیه از کارفرما

 با سلام وخسته نباشید. بنده در دی ماه  98 در شرکتی در شمال حادثه برام پیش اومد و منجر به شکستگی از مچ پا واسیب به مفصل پا شد. در مرحله اول کچ پا گرفتن ولی ورم ودرد شدید داشتم که در این مدت درگیر بودم. درد و رم هر روز شدیدتر شد تا اینکه از کمرم هم ام آر ای گرفتن و تشخیص پارگی 2دیسک رو دادند. الان نزدیک 4ماهه خونه نشین شدم و پای راستم بشدت درد داره وبرای عمل دیسک کمر برام نوشتن. خواستم مشاوره بگیرم که چه اقدامی باید انجام بدم. ممنون؟

در پاسخ به این دوست عزیزمون که فرمودند که چه کمکی می توانیم بهشون انجام بدهیم باید بگویم که دو راه وجود داره برای اینکه ایشان خدمات بگیرند: مبل و اولین راه استفاده از خدماتی است که تامین اجتماعی ارائه می‌دهد. حقوق حقوق از کار تامین اجتماعی در این زمینه دو خدمت ارائه می‌دهد یک کمک هزینه ایام بیماری دو غرامت  تامین میشه امانقص عضو و بعضی مواقع بگیرید البته از کار افتادگی!

 در مورد کمک هزینه ایام بیماری کافی است   ایشان استعلاجی از پزشک معالج بگیرد وگواهی استعلاجی را به شعبه بیمه ارائه کنید شعبه بیمه را به شورای پزشکی ارجاع می‌دهد و در صورت تایید شورای پزشکی هزینه به ایشان پرداخت می‌شود .توجه داشته باشید که بهتر است استعلاجی را در ابتدای ایام استراحت به شعبه ارائه کنید و در صورتی که استراحت تایید نشد یا مقداری از زمان تایید نشد برای مابقی ایام حق‌بیمه از طرف شرکت پرداخت شود. همچنین در صورتی که درمان شما به ثمر نرسد و این مشکل در بدن شما باقی بماند شما می توانید درخواست از کار افتادگی دهید و در صورتی که کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی از ۱۰% تا ۳۳ درصد برای شما از کار افتادگی بزند می توانید ازکارافتادگی بگیرید.

همچنین شما می توانید از طریق کارفرما برای دریافت دیه اقدام بهتر است از بیمه مسئولیت شرکت دیه بگیرید هر چند  دیه کمتر می‌شود ولی باعث دردسر نمی‌شود اما در صورتی که بخواهید می‌توانید از کارفرما  بابت دیه شکایت کنید ولی ترجیح می‌دهم چنین کاری نکنید چون به سود تان می باشد و باعث دردسر در محیط کار میشه


جدیدتر قدیمی تر