شکایت از کارفرما برای بیمه

 خانمی در اینستاگرام از من سوالی پرسیده که می‌خواهند از کارفرمایشان شکایت کنند و درخواست دادند که چکار می توانند در این زمینه بکنند چون نزد کارفرمایشان یک سفته ۳۰ میلیون تومانی دارند. 

ایشان در ادامه صحبتهایشان فرمودند که تا مهرماه قرارداد داشتند ولی چون اذیت دیدند فکر کردند جدا بشوند ولی کارفرما مخالفت کرده و گفت چون بهش آموزش زیادی دادند با درخواست شان موافقت نمی شود.

ظاهرا حقوق خرداد ماه و ۱۰ روز تیرماه را بهشون قرار نیست پرداخت کنند و گفتند که شکایت نکند چون ممکنه برای ایشان مشکل بیشتری داشته باشد. 

همچنین باید توجه داشته باشیم که ایشان از بهمن ماه ۱۳۹6 در این شرکت کار کرده‌اند و منتها از فروردین و اردیبهشت همین امسال یعنی سال ۱۴۰۰ برایشان بیمه پرداخت شده و سوال داشته اند که چه کار مفیدی می توان انجام داد؟ 

 در پاسخ به این دوست ما اولین نکته‌ای که باید بگم اینه که این شرکت وظیفه داشت حق بیمه را در تمام این ایام پرداخت کند و در صورتی که شکایت کنند باید بابت حق بیمه تمام این دوران شکایت کنند. 

نکته دومی که باید بگم اینه که حقوق و مزایای ثابت هم کامل باید پرداخت بشه و این حق را دارد که تا آخرین روز کاری حقوقشون رو درخواست کنند. 

نکته سوم اینکه به کارفرما هم باید حق داد یعنی اینکه ایشان هم به هر حال روی شما سرمایه گذاری کرده و نمی خواهد نیرویس را از دست بدهد.

ایشان این حق را دارد که در محاکم غیر اداره کار شکایت کنه و از شما بابت ضرر زیان درخواست مبلغی کنند هرچند معمولا با این درخواست موافقت نمیشه.

 به نظر من بهترین کار اینه که شما از ایشان تو اداره کار شکایت کنید و با تمام مدارک مکتوب که دارید درخواست بدی که حقوق تو بگیری از جمله بیمه تامین اجتماعی اگه مدارک بیمه کامل نباشد بهتر است که درخواست بازرسی از محل کار بدید این بهترین کاری است که میتونی بکنی

جدیدتر قدیمی تر