درخواست بیمه بیکاری

 کاربری به نام فریبا در اینستاگرام از من پرسیدند که هشت سال در شرکتی کار کرده‌اند و حالا می‌خواهند درخواست ترک کار بدهند. سوالشون این است که آیا می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کنند و اگر به دلایلی نتواند آیا می‌تواند بیمه شان را ادامه بدهند یا نه؟ 

پاسخی که من به این دوست عزیزمون دارم اینه که چرا نتوانند از بیمه بیکاری استفاده کند؟! اگر حداقل در شرکت آخری یکسال سابقه بیمه داشته باشند و کار کرده باشند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. کافی است قرارداد سال آخرشان را داشته باشند و از کارفرما نامه عدم نیاز بگیرند و در کمتر از یک ماه بعد از ترک کار به سازمان تامین اجتماعی و اداره کار اطلاع بدهند و از طریق سایت اداره کار درخواست بیمه بیکاری بدهند. 

به احتمال زیاد با درخواست شما موافقط می شود. اما اگر به هر دلیلی نتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند به خوبی می توانند خودشان را بیمه کنند. کافی است از یکی از بیمه‌های خویش فرمای تامین اجتماعی استفاده کنند مانند بیمه اختیاری و یا بیمه حرف و مشاغل آزاد. در صورتی که ازدواج کرده‌اند و همسر و فرزند دارند به نظر من استفاده از بیمه اختیاری بهتر است ولی اگر مجرد باشند همان بیمه حرف و مشاغل آزاد کفایت می کند. 

نظرات

Premium Flexible Related Post Widget for Blogger – Blogspot

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

سن بازنشستگی در بیمه روستاییان در سال 1402