بیمه اجباری تامین اجتماعی

 

سلام وقتتون بخیر! ببخشید من در یک شرکت خصوصی مدت ۸ ماه مشغول به کار بودم.۶ بهمن۹۹  بازرس بیمه اسم بنده رو یادداشت کردن و من طبق خواسته شرکت گفتم از اول دی ۹۹ مشغول به کار شده ام (با اینکه از تیرماه به آن شرکت رفته بودم) . برای لیست بیمه دی ماه نزدیک آخرین مهلت برای ارسال لیست، به من گفتن باید بری اداره بیمه و اعلام کنی که نمیخوای تحت کفالت پدرت باشی تا ما بتوانیم لیست رد کنیم. به اداره بیمه رفتم و با اینکه کارایی که گفتن رو انجام دادم اون روز کار من انجام نشد.به شرکت اطلاع دادم و گفتن موردی نداره با لیست بیمه بعدی اسمتو رد میکنیم بنده هم به دلیل اینکه میخواستم تا آخر اسفند توی اون شرکت بمونم بهشون گفتم اگه اشکالی نداره اصلا اسم منو رد نکنید که بیمه تکمیلی من قطع نشه و اونا هم مخالفتی نکردن.

الان بعد از گذشت ۵  ماه از ارسال لیست بیمه دی با من از طرف شرکت تماس گرفتن و میگن که ما به خاطر اینکه اسم تو رو رد نکردیم برامون مشکل پیش اومده و ازم خواستن برم شرکت و تعهدی بنویسم در رابطه با اینکه به دلیل عدم رضایت پدرم من خودم بیمه نخواستم. الان سوال من اینه که اگر من همچین نامه ای بنویسم آیا جریمه ای به عهده من میفته و ممکنه برام دردسرساز بشه؟ و نحوه محاسبه این نوع جریمه به چه شکله؟ البته یکی دیگه از همکارها هم تا زمانی که بنده در شرکت بودم همچین درخواستی داشتند و با اینکه اسمشون رو به بازرس گفته بودن اما اسم ایشون در لیست بیمه رد نشده بود.خیلی ممنونم ؟

در پاسخ به سوال شما دوست عزیز باید بگویم که احتمالاً تامین اجتماعی بابت دیما و یا ماه‌های دیگر محل کارتان را جریمه کرده است آنها وظیفه داشتند که حق بیمه شما را پرداخت کند. اگر شما رضایت بدهید و بگویید خودتان هم نخواستید مشکلی حل نمی شو.د تامین اجتماعی باز هم آنها را جریمه می‌کند قانون بیمه تامین اجتماعی طبق ماده ۱۴۸ قانون کار یک قانون آمره است. اگر شما جای دیگه بیمه داشته باشید محل کارتان بیمه اصلی‌تان می باشد و بیمه پدرتان باید قطع شود. نوشتن یا ننوشتن شما برای شرکت تاثیری ندارد و آنها قطعاً جریمه می شوند. در مورد خود شما ممکن است به علت اینکه سر کار بوده پدرتان مجبور شود مبلغی بابت اینکه شما تحت کفالت شان قرار داشته اید و نباید چنین اتفاقی می افتاده است جریمه شود. در مجموع توصیه می کنم چنین کاری نکنید.

جدیدتر قدیمی تر