آیا شغل فرزکاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است؟

 بنده ۲۵سال فرزکار و در شرکت مشغول کارم ولی هیچوقت مامور پیگیری بیمه جهت پیگیری عنوان شغلی به شرکت نیامده و تا پارسال حق بیمه ما کارگری ساده رد میشده ولی ۱ساله کارمندی رد میکنند. بنده به علت کار سنگین و دستگاه سنگین کمردرد و دیسک کمر گرفته ام. سالها دیسک کمر دارم و۱۵سال است سیاتیک پا دارم و بی نهایت عود کرده و در خواب به علت اسپاسم پا و درد بی نهایت از خواب میپرم‌ و پاهایم تا زانو یکسره می سوزد و آتیش می گیرم. سریع باید بشینم تا از اون حالت خارج شود ولی سوزش همیشه بامن است. چرا بیمه و اداره کار پیگیری سختی کار ما را انجام نمیدهد؟ آیا با این همه درد و با۲۵سال کار سنگین بنده نباید بیمه تراشکاری داشته باشم باید کارگری ساده باشم؟  در صورتی که یک فرزکار با تجربه هستم. اگر حق ما را نتوانستید بگیرید از شما پیش خدا شکایت میکنم.

 ۲۱سال فقط در این شرکت به عنوان فرزکار استخدام شدم. از ترس از دست ندادن مجبور بودم بیمه ساده که رد می کردند را امضا کنم. آیا این درست است که هزاران نفر مثل من تراشکار ماهر باشند ولی از ترس از دست ندادن کار زیر پرچم کارفرما قرار گیریم این چند سال و پول بیمه ما که تراشکار بودیم ولی حق بیمه ساده رد شد چه می شود؟ چه کسی پاسخگوست؟ من دیگر برای راه رفتنم هم نیاز به عصا دارم ولی بازم به علت بی قانونی باید مثل کارگر صفر و جوان هرروز بهتر از دیروز کار کنم. چون کار ما با نقشه خوانی است و زمانبندی هم شده اگر روی تایم نقشه و کار را نتوانستیم بزنیم مزایا کسر می کنند و جریمه میکنند. از شما استدعا دارم با این همه مهارت و فشار کاری که دارم حق چندین ساله ما را پس بگیرید و سختی کار برایمان در نظر بگیرید.سپاسگذارم؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که ظاهراً مخاطب تان را اشتباه گرفتید. ما اینجا یک سایت مشاوره هستیم و قدرت اجرایی نداریم . شما باید از طریق اداره کار شکایت کنید و البته می‌توانید از طریق تامین اجتماعی هم درخواست‌ دهید از محل کارتان بازرسی صورت پذیرد ولی تامین اجتماعی معمولاً چنین کاری نمی‌کند . بنابراین بهتر است از طریق اداره کار شکایت کنید و تا زمانی که در کارگاه هستید شکایت را انجام دهید و درخواست کنید که تمام سال هایی که در آنجا کار کرده‌اید حق بیمه تان به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت شود . این تنها کاری که می‌توانید انجام دهید و هر کار دیگه ای بی فایده خواهد بود.


جدیدتر قدیمی تر