شکایت از کارفرما برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

 مصطفی: با سلام!  من حدود پنج سال (1381) در یک کارگاهی جوشکاری و تراشکاری میکردم. صاحب کارگاه هر ماه لیست بیمه رد می کرد و بعضی ماه ها کلا لیست رد نمیکرد و بعضی ماه ها کمتر از 30 روز بیمه رد میکرد. سوال من اینه که چطور میتونم بفهمم عنوان شغلی من رو چی رد می کرده و چطور می توانم برای سختی کارم اقدام کنم؟ لطفا راهنمایی کنید؟  آیا میتوانم این مدت که بیمه نامنظمی داشتم رو با پرداخت به روز خودم درست کنم؟

برای اینکه بفهمید عنوان شغلی را حتمی شده باید از شعبه بیمه یا کارگزاری بیمه درخواست اعلام کنید البته خودتان می توانید از طریق سایت تامین اجتماعی سابقه بیمه دانا در دریافت کنید ولی واقعیت این است که سابقه بیمه فقط روزهای پرداخت شده و شرکت های پرداخت شده را نشان می‌دهد و نوع شغل را مشخص نمی‌کنند برای اینکه سختی کار اقدام کنید باید از طریق سایت اداره کار درخواست این یعنی باید از دفاتر خدمات دولت الکترونیک یوزرنیم و پسورد بگیرید و از طریق سایت مشاغل سخت و زیان‌آور اداره کار درخواست این معمولا در اواخر دوران بیمه پردازی که نزدیک به بازنشستگی باشد باید این کار را انجام دهیم اگر بیمه سالهای گذشته تا به صورت نامنظم پرداخت شده است تنها راهی که دارید این است که از کارفرما شکایت کنید تا رای مثبت در اداره کار بگیرید بعد از گرفتن رای مثبت می توانید برای دریافت بیمه اقدام کنیم که شعبه بیمه ایران را برای ایران تایید کند.  شعبه بیمه معمولاًاگر عنوان شغلی تان بیمه نخورد سابقه بیمه مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور شما را تایید نمی‌کند و در این صورت تنها راهی که دارید این است که از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کنید.


قبول وکالت پرونده های شما:

تنظیم دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه و اظهارنامه برای هیات های موضوع قانون کار، دیوان عدالت اداری ، شورای حل اختلاف و مراجع قضایی و تنظیم قراردادهای کاری. پیگیری پرونده های تامین اجتماعی مانند بیمه بیکاری، احراز سوابق بیمه ای، احراز شرایط بازنشستگی، مستمری بازنشستگی، حق بیمه قراردادهای پیمانی و گرفتن مفاصاحساب بیمه ای، شرکت در هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان. پیگیری پرونده های کارگری و کارفرمایی در هیات های تشخیص، حل اختلاف اداره کار و دیوان عدالت اداری. پیگیری پرونده های مرتبط با دیه در پزشکی قانونی و دیگر مراجع قضایی . در صورتیکه می خواهید پرونده تان را به ما بسپارید با شماره تماس 09333644122 تماس حاصل فرمایید

مشاوره رایگان تلفنی :

سایت بیمه جو مفتخر است با همکاری کارشناسان باتجربه امکان مشاوره رایگان تلفنی را در طول هفته فراهم سازد. در صورتیکه می خواهید با کارشناسان مرتبط مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید با شماره تماس 09333644122 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان از طریق ایمیل :

سوال شما پس از ثبت ، بررسی شده و پاسخ توسط کارشناسان مرتبط ارائه می گردد و یک نسخه از آن هم در سایت به نمایش در می آید . اگر مجددا سوال داشتید باز هم از طریق سایت سوالتان را بپرسید و ایمیل نزنید . به ایمیل ها پاسخی داده نمی شود . برای مشاوره رایگان با کارشناس کلیک کنید

مشاوره رایگان از طریق تلگرام :

شما می توانید از طریق پیام رسان تلگرام سوالتان را مطرح نمایید. سعی کنید سوالتان را کامل و دقیق بپرسید و نیازی به گرفتن اجازه و یا سلام و علیک نیست. به سوال شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.بر روی لینک تلگرام کلیک کنید.

پاسخگویی از طریق صفحه اینستاگرام:

شما می توانید از طریق فالو کردن صفحه اینستاگرام بیمه جو سوالتان را مطرح نمایید. در اوقات فراغت جواب سوال شما را می دهم و بهتر است در دایرکت سوالتان را بپرسید. بر روی لینک زیر کلیک کنید و صفحه ما را فالو کنید:

https://www.instagram.com/bimego.ir/


پست‌های معروف از این وبلاگ

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

حقوق منشی در سال 1400

محاسبه دیه پارگی رباط صلیبی

محاسبه دیه قطع بند انگشت به نرخ سال 1400

هدیه تولد نوزاد تامین اجتماعی در سال 1400

محاسبه دیه شکستگی انگشتان پا

دیه شکستگی بینی در سال 1400

مقصر تصادف در هنگام باز کردن درب خودرو

دیه پارگی تاندون

دسته بندی موضوعات

نمایش بیشتر