درخواست ازکارافتادگی به تامین اجتماعی با سابقه بیمه کم

 ببخشید یه مشاوره میخواستم موضوع رو‌خدمتتون عرض کنم .برادرم در برج 9 سال 98 طب کار داده و سلامت شان تایید شده و دربرج 1 سال 99 مشغول به کار در کارخانه آلومینیوم شدند و ده ماه بعدش متوجه شدند که سرطان کلیه گرفتند و توده ای سمت کنار کلیه شون به همراه کلیه خارج کردند ولی بیمه تامین اجتماعی ایشون رو قطع کردند که ایشون نمیتونه حق و حقوقی از بیمه داشته باشه چون این نوع بیماری باید یه سال قبل بیمه داشته باشد وایشون بیش از یک سال  از طب کارشون گذشته ولی از زمان شروع کارش که فروردین بوده یک سال نبوده است.

و بیمه برای ایشان از کارافتادگی زده ولی ایشون بعد درمانش میتونه به شرکت برگرده ،لکن سوال اینجاست آیا این ماده 75 بیمه ها آیا بیمار ما که از قبل طب کار داده و سلامتش تایید پزشک بوده این قانون رو نقض نمیکنه؟ ممنون از راهنمایی که می فرمایید؟ 

بستگی به تاریخ ابتلاء بیماری منتهی به از کارافتادگی دارد که در رای کمیسیون پزشکی ثبت شده است. از آن تاریخ باید حداقل یک سال سابقه بیمه قبل از آن داشته باشند. اگر نداشته باشند مستمری ازکارافتادگی کلی تعلق نمی گیرد چون بیماری است . اگر حادثه بود حتی با یک روز سابقه هم مستمری تعلق می گرفت. ربطی به طب کار ندارد.


جدیدتر قدیمی تر