شکایت برای دریافت دیه به علت حادثه ناشی از کار در سال 1401

 سلام صبحتون بخیر ! ببخشید من ۲ سال توی شرکت مسئول انبار بودم. برج ۱۰ سال گذشته در اثر جابجایی  انبار قطعات سنگین با دست که وزن قطعات بین ۱۰تا ۴۰ کیلو گرم بود در حین جابجایی و بالا و پایین رفتن از چهارپایه با وسایل ، هر دو زانوی من آسیب دید و دچار پارگی رباط صلیبی شد و درد شدید در هر دو زانو مشاهده شد. پس از مراجعه به متخصص و انجام ام آر آی دکتر گفت که هر دو رباط صلیبی زانوها دچار پارگی شده که باید هرچه زودتر اول زانو چپ و بعد راست را عمل کنی ؟!  

بعد از چندین بار مراجعه به مسئول ایمنی و سرپرست کارگاه و پیچوندن بنده من را ارجاع دادند به مدیر (صاحب) شرکت که ایشون هم زیر بار نرفت و گفت که از کجا معلوم پایت اینجا آسیب دیده و برگه حوادث پر نکردند و بنده با توجه به نوبت عمل چند روز بعد یکی از زانوهایم  را عمل کردم و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ استراحت و استعلاجی بودم. از ۱۴ فروردین شروع به کار کردم تا ۲۱ فرودین که درد پای منو  که عمل کرده بودم بهونه کردند و منو اخراج کردند.

پس از  دریافت برگه تسویه و آخرین قرارداد و برگه عدم نیاز به اداره کار مراجعه کردم و هیچ نتیجه ای نداشت و فقط توانستم برای بیمه بیکاری ثبت نام کنم.الان هر دو زانوی بنده درد میکنه یکی بخاطر پارگی و دیگری به خاطر عمل .خواستم بدانم الان باید واسه شکایت چکار کنم ؟ میتونم دیه زانوهایم را بگیرم؟ مسئول ایمنی و مسئول فنی هم که الان با اون شرکت تسویه کردند و تعدادی زیادی از پرسنل که شاهد بودند می توانند  در دادگاه شهادت بدهند؟ ممنون می شوم راهنمایی کنید؟ 

چون از زمان آسیب خیلی گذشته کارشناس اداره کار در این زمینه برای شما گزارش حادثه پر نمی‌کند . بهترین کار این است که شما از طریق درگاه الکترونیکی قضایی شکایت کرده و یک برگه از شهود ماجرا  پر کنید و بابت دیه درخواست دهید . پرونده شما به دادسرا ارجاع می‌شود و خودتان هم به صورت حضوری پیگیری کنید . کارشناس دادگستری در این زمینه بررسی می‌کند و اگر تشخیص بدهد که این حادثه برای شما اتفاق افتاده است قاضی شما را برای تعیین دیه به پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد . بهتر است سریع‌تراقدام کنید  و احتمال به نتیجه رسیدن تان ۵۰۵۰ است مگر اینکه شهود قوی داشته باشید .


جدیدتر قدیمی تر