محاسبه دیه به نرخ دیه سال 1401

 با سلام !جناب! چند تا سوال داشتم ممنون میشم جوابش را بهم بدهید و نیاز به گرفتن وکیل است. من در حدود دو ۵۵ روز قبل تصادف شدید داشتم. باعث چند مورد در شکستن در کل اعضای بدنم شده است. ممنون می شوم در مورد دیه این شکستگی ها به طور کامل توضیحاتی بهم بدهید؟ 

اولین مورد شکستگی ساق پای چپم از پنج قسمت ، دررفتگی مچ پا و لگن پای چپم ، ساق پا طور کامل شکافته شده و همراه با میله گذاری پلاتین و پیچ و مهره؟

دومین مورد شکستگی ران پا و در رفتگی لگن، شکستگی همراه پلاتین گذاری ، ساق پا ترک خوردگی 

سومین مورد شکستگی دنده قسمت راست از دو قسمت، که باعث سوراخ شدن ریه و خونریزی داخلی و هوا گرفتن شده است.

چهارمین مورد مربوط به فک می‌باشد شکستگی فک پایین یا قسمت وسط چانه که باعث لق شدن شش تا از دندان های جلو که یکیش یکیش به طور کامل زده بیرون که سر جایش نمی رود.

پنجمین مورد به بینی هست که باعث خرد شدن کامل بینی که الان هم بینی به طور کامل کوبیده شده تو صورت با ظاهری نامناسب.

ششمین مورد چشم هستش باعث ترک خوردگی کاسه چشم. 

ورودی پلک پاره شده که چهار تا بخیه خورده ولی چشم پزشک گفت مشکلی ندارد.

هفتمین مورد هم مربوط به صورت هست که باعث پارگی و کنده شدن پوست روی ابرو که قسمتی از ابرو را هم گرفته که باعث شده استخوان کامل دیده شود که حدود سی تا بخیه خورده است. 

با آرزوی موفقیت و عدالت کامل در زندگی خود و دیگران . با تشکر فراوان

در ضمن خانمم و دو تا بچه هایم هم همراه من بودند که خوشبختانه زیاد خسارت بدنی ندارند به  جز چند قسمت از بدنها یشان که پارگی دارد.

با سلام در پاسخ به سوال شما باید بگویم که در مورد شکستگی ساق پا ۸ درصد دیه تعلق میگیرد معادل ۴۸ میلیون تومان و در مورد دررفتگی استخوان لگن و پا ۴ درصدی تعلق میگیرد معادل ۲۴ میلیون تومان. در مورد شکستگی ران پا نیز ۸ درصد دیه تعلق میگیرد معادل ۴۸ میلیون تومان بعد در مورد شکستگی دنده اگر دنده محیط بر قلب باشد و نیم درصد تعلق میگیرد معادل ۱۵ میلیون تومان و اگر محیط  بر قلب نباشد یک درصد دیه تعلق میگیرد معادل ۶ میلیون. شکستگی فک پایین ۸ درصد دیه دارد معادل ۴۸ میلیون تومان. خرد شدن بینی ۱۰ درصدی عدالت معادل ۶۰ میلیون تومان. ترک خوردگی کاسه چشم معمولا بین ۵ تا ۱۰ درصد دیه دارد. پارگی و کنندگی پوست سر معمولاً بین یک تا سه درصد دیه دارد.


جدیدتر قدیمی تر