دیه شکستگی بینی در سال 1401

 سلام وقت بخیر! 

من در یک حادثه حین کار دو سال پیش دچار آسیب های گشتم که به شرح ذیل است:

۱-شکستگی قوزک خارجی پای راست که عمل جراحی و پلاتین گذاری گردید و باعث محدودیت در حرکت شده برام و طبق آخرین عکس های گرفته شده بوده بعد از ۵ماه از شکستگی هنوز جوش نخورده بودند و دیگه بعد از آن عکس جدید گرفته نشده است.

۲-جا دررفتگی بینی ،شکستگی بینی که منجر به عمل جراحی و رینوپلاستی گردید اما به خاطر شدت ضربه بینی و تیغه میانی کج شده است (بینی از بعد از حادثه  کج شده است ) و نوک بینی بی حس می باشد و حس بویایی خیلی تضعیف شده به صورتی که بو های خیلی خیلی نزدیک و قوی را به صورت تقریبی متوجه میشم و دچار اختلال شدید در تنفس شده ام، زخم های روی بینی به رنگ سیاه ایجاد گردید تقریبا ۶یا۷زخم که بعد از ۲سال اصلا خوب نشدن و پزشکان نتوانستن نوع زخم را مشخص کنند.

۳-دو مهره ۵ و ۶ کمر دچار بیرون زدگی(تخلیه کامل دیسک) که باعث فشار بر روی رشته ها و  کانال عصبی نخاع و ایجاد درد سیاتیک شدید در پای سمت چپ می شود و محدودیت شدید جهت فعالیت های روزمره برای بنده ایجاد کرده. میخواستم ببینم دیه یا ارش هر کدام از موارد چه مقدار میشود؟ 

بابت ردیف یک  8 درصد تعلق میگیرد معادل ۴۸ میلیون تومان بابت محدودیت حرکتی معمولا بین ۲ تا ۳ درصد در نظر گرفته می شود.

 بابت شکستگی بینی ۸ درصد دیه تعلق میگیرد معادل ۴۸ میلیون تومان و بابت هر زخم روی بینی یک درصد دیه تعلق میگیرد معادل ۶ میلیون تومان. بابت کاهش بویایی معمولا ارش در نظر گرفته می شود که بعد از یک سال تعیین می شود.

بابت بیرون زدگی مهره ها معمولاً ۱۰ درصد دیه تعلق گرفته می‌شود معادل ۶۰ میلیون تومان.


جدیدتر قدیمی تر