دریافت دیه از بیمه مسئولیت و غرامت نقص عضو از تامین اجتماعی

 سلام! عرض ادب و خسته نباشید! بنده مرتضی جعفری هستم  26 ساله  متاهل بدون فرزند. ماه گذشته شرکت تولید پروفیل و لوله شروع به کار کردم ولی هنوز متاسفانه بیمه تامین اجتماعی برام رد نشده است. روز یکشنبه ۲۷ آذرماه در اثر حادثه ای متاسفانه یک بند انگشت وسط دست چپم 3 قطع شد و انگشت بعدی 4 کنار انگشت کوچک هم با پیوند نگهداشته شده به شرط سیاه نشدن در آینده ! ضمن تشکر از وقتی که گذاشتید میخواستم از تمام امورات قانونی که لازم به انجام است مطلع بشم و از قلم انداخته نشه! و اگر لطف کنید از تمامی حق و حقوق استحقاقی که برخوردارم مطلع و استفاده کنم.

اگر مشاهده کنید سوابق بیه ام در سمت های شغلی مجموعه های قبلی که فعالیت داشتم هستند که از ابتدا رابطه فعال بیمه پرداز داشتم ولیکن شرکتی که اخیرا شروع به کار کردم متاسفانه هنوز سابقه بیمه ام را رد نکرده اند.از طرفی با وقوع این حادثه و مدت بیکاری مابین و کلی مشکلات ،حقوق کاملی برایم واریز نکردند. مدیرعامل شرکت در ملاقات اخیر گفتند که گزارش شرح حادثه رو رد کردند ولی نسخه ای به من ندادند و خواستند که از پزشک معالج یا جراحم برگه استعلاج درمان و گواهی بازگشت به کار یا سلامت کامل بعد از درمان بگیرم و بهشون تحویل بدم.

امروز هم از شرکت تماس گرفتند و چند فایل ارسال کردند و خواستند که یک برگ پزشک پر کرده و مهر و امضا کند و مابقی رو خودم پر کنم براشون ببرم شرکت که اونها رو بعد از این پیام باهاتون به اشتراک میزارم. واقعا هم تجربه پایینی دارم و هم تازه یکساله از ازدواجم میگذره و کلی مشکل پیش رومه و واقعا به یک راهنمایی جامع از طرف فردی مثل شما و همکارانتان واقعا به شدت و فوری محتاجم. در مورد از کار افتادگی، خسارت و یا هر چیزی که شامل احوالات حقیر میشه و نحوه محاسبه درصد ها یا میزان حقوق به اطلاعات کاملی نیاز دارم؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که می توانید درخواست ازکارافتادگی به تامین اجتماعی بدهید که احتمالا غرامت نقص عضو به شما تعلق می گیرد. از طریق بیمه مسئولیت شرکت هم می توانید دیه بگیرید. هزینه های درمان هم باید توسط بیمه مسئولیت یا بیمه حوادث شرکت پرداخت گردد.


جدیدتر قدیمی تر