خرید حق بیمه سربازی

 مصطفی : سلام خسته نباشید ! یک سوال داشتم : من با توجه به صدماتی که دیده ام می خواهم درخواست ازکار افتادگی کنم . من 6 سال سابقه بیمه کارگران ساختمانی دارم و 17ماه خدمت سربازی دارم .

1.     آیا این 17 ماه خدمت سربازی را بخرم و به آن 6سال سابقه بیمه اضافه کنم در ازکارافتادگی جزئی برای دریافت مستمری تاثیر دارد  ؟ یا اول درخواست ازکار افتادگی بدهم با 6سال بعد 17ماه خدمت را اضافه کنم یا سابقه بیمه را با خدمت سربازی زیاد کنم بعد درخواست ازکار افتادگی بدهم . در کل نظر شما چه است ؟

2.     هزینه خرید خدمت درسال 98 برای 17 ماه خدمت سربازی چقدر است . بنده کاشیکار درجه دو در بیمه کارگران ساختمانی هستم . ممنون خسته نباشید ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     اگر ازکارافتاده جزئی بشوید سابقه بیشتر در مستمری تان تاثیر دارد . بهتر است ابتدا ازکارافتاده شوید و سپس مبادرت به خرید خدمت سربازی بکنید . البته به نظر من حتی اگر ازکارافتاده نشوید هم باز هم حق بیمه دوران سربازی را بپردازید چون از نظر هزینه ای به نفع تان است و فقط 7 درصد از 30 درصد حق بیمه را می پردازید .

2.     به نرخ سال 97 باید ماهیانه 121 هزار تومان می دادید که برای 17 ماه می شود 2 میلیون و 57 هزار تومان . امسال هنوز حق بیمه جدید نیامده است . اگر حداقل 20 درصد حق بیمه افزایش پیدا کند حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان می شود.

جدیدتر قدیمی تر