شکایت از کارفرما

 امیرجواد : من در  ... به عنوان ... مشغول بکارم و مشکلی که با شرکت داریم اینکه ما از صبح ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر سرکاریم و حداکثر تایم آزادیکه در ر وز داریم 10 الی 15 دقیقه برای سرویس است و تمام . حالا شرکت زمانی که در محاسبه حقوق برای ما در نظر می گیرد 7 ساعت و 20 دقیقه است و چون قرار دادهای ما یک ماهه است اگر بخواهیم به وزارت کار شکایت کنیم مطمئنا با اخراج باهامون برخورد خواهند کرد .

1.     اولا می خواستم محاسبه ساعت کاری مگر همان تایم انگشت ورود و خروج نیست ( البته ما انگشت نمی زنیم بلکه پرینت ورود و خروج از طریق دستگاه شارژی که تو ایستگاهها موجود هست می گیریم )

2.     ثانیا اگر این تخلف حساب می شود من چطور می توانم حقم را بگیرم بدون اینکه اخراج بشوم ( با شرکت صحبت کردم ، گفتند همینه که هست اگر نمی خواهی ماه بعد قرار دادت را تمدید نکن ) .

3.     موضوع سوم اینکه اگر تخلف حساب بشود این تخلف نه فقط برای من بلکه برای نزدیک 2000 نفری که در این شرکت شاغل هستند انجام می شود. حال تخلف به این بزرگی را چطور می شود از طریق شهرداری و.. پی گیری کرد . چون شرکت پیمانکار طرف قرار داد سامانه اتوبوس رانی هست و در نهایت بنظرتان باید چکار کنم و چه توصیه ای بهم دارید . تا به حقم برسم   ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     ساعات کاری طبق قانون کار 44 ساعت در هفته است و بیشتر از آن باید اضافه کار محاسبه شود . بنابراین با فرض 6 روز کاری در هفته روزی 7 ساعت و 20 دقیقه می شود . البته برای شما باید 8 ساعت کارکردتان را حساب کنند مطابق دستگاه تایمکس.

2.     باید به اداره کار شکایت کنید . ولی زور شرکت مربوطه زیادتر است و شما را اخراج می کند . بنابراین این کار را نکنید .

3.     شرکت طرف قرارداد شهرداری است ولی آنقدر بزرگ هست که این حجم عظیم کار را به آن داده اند . باید از شهرداری به عنوان کارفرما به دیوان عدالت اداری شکایت کنید . این تنها راه است .

نظرات