اثبات حادثه در محیط کار

 اصغر حسینی : با سلام و احترام ! برادر بنده توسط یکی از کارگران کارخانه گاز فندک برای حفر چاله صفحه ستون به کار گرفته می شود برادرم کمی جای صفحه ستون را حفر می کند که شیلنگ گاز پاره می شود . بعد از گزارش دادن به مسئول تعمیرات ، خرابی ترمیم می شود . به برادرم می گویند کار کن مشکل برطرف شده است .

برادرم چون با ال تی چاله را حفر می کرده( چاله صفحه ستون بعداز پاره شدن شیلنگ پر از گاز می شود) . با زدن کلید ال تی از جرقه ایجاد شده گاز منفجر می شود و کل صورت و دو پشت دستش دچار سوختگی شدید می شود . کسی که وی را برای کار کردن برده بود شبانه ماشین می گیرد می برد خانه دختر خواهرم پیاده می کند و می رود . از کار این نامرد که برادرم را بیمارستان نبرده است و اینکه برایش مواد مخدر آورده که صدایش را در نیاورد شاکی هستم . از شما تقاضای راهنمایی دارم که باید چکار کنم ؟! ببخشید یادم رفت بگویم ما جزء اتباع افغانستان هستیم و برای شکایت به دادگاه مراجعه کردیم که قاضی نامه برای شکایت نداد . ممنون می شوم راهنماییم کنید  ؟

باید به کلانتری شکایت کنید و درخواست  کنید از محیط کار بازرسی کنند . باید از کلانتری درخواست معرفی به پزشکی قانونی کنید . اگر  کلانتری همکاری نکرد به شورای حل اختلاف شکایت کنید  . اول باید ثابت کنید که این اتفاق در محیط کار و براساس عدم ایمنی محیط کار اتفاق افتاده است . اشتباه این بوده است که همان شب باید به اورژانس زنگ می زدید تا ایشان را از محیط کار به بیمارستان منتقل کند و حالا کار سخت شده است. باید کارشناس دادگستری از محیط کار بازدید کند و با تحقیقات محلی موضوع را ثابت نماید.

نظرات