ماده 18 قانون کار

 محمد : با سلام و قبولی طاعات و عبادات ! احتراما با توجه به اینکه هیات تشخیص و هیات حل اختلاف اداره کار حکم بازگشت به کار بنده را که در یکی از بانکهای خصوصی شاغل بودم را صادر کرده اند و حدود 6 ماه است که بانک خصوصی دستور موقت توقف اجرای آن را از دیوان گرفته ولی با گذشت 6 ماه هنوز بانک هیچ لایحه ای به دیوان ارائه نداده است .

1.     حال سوال اینجاست که آیا مدت زمانی برای ارائه لایحه از طرف بانک که خود دستور توقف را از دیوان گرفته است وجود دارد چرا که بعد از 6 ماه هنوز بانک لایحه ای را به دیوان نداده است ؟

2.     سوال دوم اینکه آیا امکان دارد بنده با توجه به ماده 18 قانون کار دو سوم حقوق خانواده ام را تا نتیجه نهایی دیوان، از بانک بگیرم ؟ بینهایت سپاسگزارم اجرکم عند الله ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     در دعاوی دیوان عدالت اداری معمولا بعد از ابلاغ طرف مقابل 20 روز زمان دارد تا لایحه دفاعیه ارائه کند . باید بررسی کنید که اصلا شکایت به طرف مقابل ابلاغ شده است .

2.     فکر کنم 2/3 نیست و 50 درصد است . بله چون هیات تشخیص و حل اختلاف اداره کار به نفع شما رای داده است بانک موظف است تا تعیین وضعیت نهایی 50 درصد حقوق شما را برای رفع خانواده شما پرداخت کند

نظرات