بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور

 صدرایی : سلام ! من تا پایان سال 1397 مدت 17 سال سابقه پرداخت بیمه در سازمان تامین اجتماعی دارم و سنم 40 سال است از این مدت 17 سال حدود 10 سالش در کار معدن بوده است که جهت تطبیق با مشاغل سخت و زیان آور در خواست داده ام که هنوز نتیجه آن به دستم نرسیده است با توجه به توضیحات داده شده دو سوال دارم :

1.     در صورت تایید تطبیق با مشاغل سخت و زیان آور مدت 5 سال به سابقه ام اضافه می شود. حال آیا با پرداخت 3 سال دیگر بیمه به صورت عادی (17+10*.5+3=25) با مجموع نهایی 25 سال سابقه بدون شرط سنی می توانم درخواست بازنشستگی بدهم؟(آیا این استنباط من صحیح است ودر سال 1400 می توانم بازنشسته شوم؟

2.     -در صورت امکان پذیر بودن مورد 1 بازنشستگی با 25 روز حقوق انجام می شود یا 30 روز حقوق ؟ از راهنمایی و لطفتان ممنون و سپاسگزارم ؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     نه نمی توانید . سابقه شما کاملا سخت و زیان آور نیست و 10 سال آن عادی است . برای اینکه بدون شرط سنی بازنشسته شوید باید 25 سال به صورت متناوب بیمه پردازی در مشاغل سخت و زیان آور داشته باشید یا 20 سال پیوسته . اما 10 سال شما غیر سخت و زیان آور است و بنابراین باید شرط سنی هم داشته باشید که ندارید .

2.     اگر می توانستید از این قانون استفاده کنید با 30 روز حقوق بازنشسته می شدید.

نظرات