بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور

 سارا دهقان : من 9 سال و نیم درشرکت سختی کار برام رد شد و بعداز کار اخراج شدم و یک سال از بیمه بیکاری استفاده کردم و بعد از 5 ماه بیمه قالیبافی رد کردم تا الان 16سال سابقه بیمه دارم و هنوز بیمه قالیبافی رد می کنم .

 اگر بخواهم با 20سال و 42سال بازنشسته شوم چه باید کنم چون من 1سال و 8 ماه دیگر 42سال می شود سنم و سابقه ام حدود 18سال ! آیا سختی کار برای سالهای اولیه شاملم می شود و به نطرتون من هنوز همین بیمه قالیبافی را رد کنم یا در شرکتی کار پیدا کنم که کارفرما داشته باشم . در کل چه کاری انجام دهم بهتر است ممنون  ؟

1.     اگر بخواهید با 20 سال سابقه و 42 سال سن بازنشسته شوید باید در شرکتی کار کنید که مشمول قانون کار باشید و حداقل 1 سال در آن کار کنید . البته چون مدت زمان زیادی را بیمه قالیبافی بوده اید به احتمال زیاد تامین اجتماعی به سادگی این موضوع را قبول نخواهد کرد .

2.     اگر سختی کارتان محاسبه نشده است باید بابت آن سال ها به کمیته تفکیک مشاغل سخت و زیان آور اداره کار شکایت کنید و رای مثبت بگیرید و کارفرمایتان یا خودتان حق بیمه اضافه که مبلغ زیادی نیز می شود را محاسبه کرده و پرداخت نمایند .

3.     تصمیم گیری در مورد بیمه قالیبافی سخت است . به نظر من از دستش ندهید چون دیگر نمی توانید بیمه قالیبافی شوید . ممکن است اگر در شرکتی کار گیر بیاورید نتوانید با 20 سال سابقه بازنشست شوید .

نظرات