عدم برقراری بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی

 علیرضا رمضانی : سلام ! پدرم 61 سالش است . 250 روز از بیمه اش مانده تا 20 سال سابقه. محل کارش در جاده ساوه بود ، شرکت راه سازی . 22 دی ماه 97 اخراجش کردند. اداره کار مربوطه اش زرندیه می شد . ما شکایت کردیم و حکم صادر شد و داخل حکم اداره کار نماینده  شرکت اظهار داشت که پدرم در اثناء قرارداد اخراج شده است .

به علت عدم نیاز و یک مبلغی بابت تسویه حساب باقی ماند که از شرکت گرفتیم و تسویه حساب کردیم . حالا برای بیمه بیکاری پدرم را الکی سرمی دوونند ، تا الان پدرم از بیمه بیکاری استفاده نکرده است و  حالا می گویند باید از شرکت یک قرارداد تا پایان سال بیارید تا ما بیمه بیکاریتان را قبول کنیم . شرکت هم به ما قرارداد نمی دهد و می گوید اگر هم بدهیم تا پایان دی ماه بوده است . قرارداد که ما در 22 دی اخراجش کردیم، حالا چه باید بکنیم؟ ممنونم ؟

بیمه راست می گوید و طبق قانون تامین اجتماعی یا باید در پایان قرارداد یک ساله عدم نیاز بگیرید یا در اثنای کار اخراج شوید . به نظر من شما بهتر است به امور بیکاری اداره کارتان مراجعه کرده و موضوع را اعلام نمایید . آنها می توانند با نامه نگاری با تامین اجتماعی مشکل را حل نمایند . البته این اتفاق تنها زمانی می افتد که بیش از یک سال سابقه کاری در شرکت مزبور داشته باشید. اگر نتیجه نگرفتید باید شکایت تان را در دیوان عدالت اداری ادامه دهید .

نظرات