دریافت افت قیمت خودروی تصادفی

 عدالت کاری : سلام ! در تصادفی که با یک دستگاه پراید مدل 97 داشتم در اثر اصابت به درب عقب ایشان ، با خودروی جلو (206) برخورد کرد که پس از حضور افسر راهنمایی و رسم کروکی بنده مقصر و ملزم به پرداخت کوپن بیمه شدم.

چند روز بعد راننده پراید ادعای افت قیمت کرد. در حالی که ایشان مسافرکشی می کند و ماشین از قسمت درب جلو سمت راننده و گلگیرهای جلو و درب موتور تصادف قبلی داشته و آثار آن کاملا مشهود می باشد و نظریه کارشناس رسمی دادگستری نیز آنرا تایید می کند ولی در نظریه ایشان مبلغ چهل میلیون ریال افت قیمت تعیین شده و برابر استعلامی که از بیمه کردم ایشان قبلا دوبار خسارت گرفته است.

حال سوال بنده این است آیا برای خودرو با قطعاتی که قبلا تصادف داشته و تعمیر شده می توان ادعای افت قیمت مجدد نمود؟ آیا هیچ راهی وجود ندارد که جلوی سوء استفاده از قانون گرفته شود ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ؟

بستگی به آسیب دارد . اگر قطعه ای که آسیب دیده است رنگ شده باشد و یا تعویض گردد و قبلا هم آسیب ندیده باشد افت قیمت برای آن قطعه محاسبه می شود . اگر قبلا آسیب دیده باشد دیگر افت قیمت تعلق نمی گیرد . تشخیص این موضوع با کارشناس دادگستری مستقر در شورای حل اختلاف است .

نظرات