درخواست تائید کار سبک

 ابوالفضل : با عرض سلام و احترام  ! بنده قبل از این چندین بار مزاحم شما شدم و شما با بزرگواری پاسخ دادید . اگر امکانش باشد حقیر را لطفا دوباره راهنمایی بفرمایید : قبلا خلاصه ای از خودم را به عرض می رسانم:

من 18 سال است که در موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران که کارش برپایی نمایشگاه های استانی و بین المللی کتاب می باشد کار می کنم . نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می شود نیز از جمله فعالیت های این موسسه است . این موسسه خصوصی است منتهی مراتب مدیر عامل و هیات امناء و مدیره آنرا معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تعیین می کند .

از این 18 سال کار بنده 12 سالش را بصورت شرکتی و پیمانکاری و 6 سال اخیر را بصورت قراردادی که سال به سال تمدید شده کار کرده ام . بعد از شرح خلاصه باید عرض کنم که در اواخر شرکتی بودن بخاطر ناراحتی چشمم تقاضای جابجایی دارم که بعد از فرستادنم به کمیسیون پزشکی و انجام معاینات با بنده بعنوان کارمند دفتری قراردادبستند .

ولی بعد از چند سال من را برای کار یدی و فیزیکی به داخل انبار فرستادند. در آن زمان هر چه خواهش کردم فایده نداشت . بعد از 3 سال کار در انبار در درگاه گذشته شبکیه چشمم پاره شد و دو بار دیگرجراحی کردماصل ماجرای من از همان دیماه گذشته شروع می شود که من را برای تعیین تکلیف تاکنون در اختیار کارگزینی قرار دادند.

دو هفته پیش بخش اداری من را برای کار فیزیکی و کارگری مجددا برای انبار زدند که من بخاطر ناتوانی برای انجام کار فیزیکی و جابجایی بار سنگین این کار نکردم و به انبار نرفتم . هر چه گفتم و یا مدارک پزشکی آن را نشانشان دادن فایده نداشت و حرف حرف خودشان هست الآن هم حقوق خرداد من را قطع نموده و به من گفته اند که با باید به انبار بروم و کارگری کنم و یا اینکه برای درخواست از کارافتادگی اقدام کنند.

این در صورتی است که حکم سازمانی من کارمند دفتری بوده و مدرک تحصیلی ام هم فوق لیسانس می باشد . حتی برایشان مثالی زدم که شما انگاری می خواهید که پرنده ای را به انگلیس صحبت کردم وادار نمایید که در صورت ناتوانی سرش را ببرید . من هم دیگر چشمم اجازه اینکار را به من نمی دهد و موجب خواهید که اگر شود.

به من می گویند که نمی توانند کار اداری برایم در جایی تعریف کنند و این در حالی است که دو ماه پیش که من بیکار بودن و در اختیار کار گزینی بودن تعداد زیادی نیرو برای کارهای اداری از بیرون از موسسه جذب نموده اند . بد وضعی را برایم درست کرده اند . از یک طرف حقوقم را که با آن قرض و قسط هایم را پرداخت می کنم قطع شده و از یک طرف دیگر می خواهند که با فرستادن من به انبار و انجام نشدن کار جابجایی توسط من با خیال راحت عدم نیاز بزنند .

نکته دیگر اینکه سال 98 با من قرار داد یک ماهه بستند و من بدون آنکه قرارداد را بخوانم آن را امضا کرده امحالا لطفا شما بفرمایید که من باید چکار کنم؟ آیا باید شکایت کنم و یا اینکه برای از کارافتادگی که آنها می خواهند اقدام کنم و یا اینکه به انبار بروم ؟البته معلوم نیست که چه خوابی برایم دیده اند ؟حرفی از اخراج نمی زنند ولی می خواهند کاری کنند که خودم قرار کنم . لطفا کمکم کنید که در این شرایط بایستی که چکار کنم ؟

1.     قرارداد یک ماه اهمیتی ندارد . شما کارمند دائمی هستید و نمی توانند اخراجتان کنند .

2.     با وضعیتی که دارید به شما ازکارافتادگی کلی نمی دهند . با اطمینان می گویم که در حد ازکارافتادگی کلی نیستید .

3.     اگر درخواست ازکارافتادگی دهید و نشوید آنگاه این بهانه را به آنها می دهد که شما توانایی دارید و می توانید در انبار کار کنید . اگر بیمه تان تامین اجتماعی است به نظر من درخواست کار سبک دهید و کمیسیون چشم کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی مطمئنا با درخواست تان موافقت می کنند .

4.     متاسفانه غیر از شرکت های بزرگ مانند ایران خودرو و پارس خودرو و سایپا و اتوبوسرانی ، بشتر شرکت ها آرای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی را اجرا نمی کنند یا مانع ایجاد می کنند .

5.     اگر به عدم پرداخت حقوق تان ادامه دادند به نظر من به اداره کار شکایت کنید . البته شکایت بعضی مواقع ریسک دارد ولی بعید است محلی که شما کار می کنید از آرای اداره کار عدول کند.

نظرات