مرخصی اجباری طبق قانون کار

 امیر : با سلام و عرض ادب ! من تقریبا تمام سایت را مطالعه کردم و متوجه شرافت شما شدم . ازتون عاجزانه خواهش می کنم به من هم کمک کنیدبنده از نیمه خرداد نود و هفت تا نیمه خرداد نود و هشت در شرکتی مشغول بکار بودم با عنوان ماساژور . روزهای زوج می رفتم سرکار و روزهای فرد تعطیل و روزهای جمعه یک هفته در میان باید سرکار می رفتم .

 از ساعت شش صبح تا ده شببعد از شش یا هفت ماه که به صورت ثابت یک میلیون دریافت می کردم مابقی حضورم منوط به مشتری بود یعنی هر ماساژی که انجام می دادم بابت هر ساعت شصت هزار تومن به من تعلق می گرفت حالا علاوه بر کار خودم که ماساژ بود مدیرم منو مجبور به کار های دیگر می کرد یعنی از شش صبح تا دو ظهر رزروشن بودم و تمام روز را هم دستشویی می شستم ، هم کل مجموعه را نظافت می کردم ، هم حمام را تمیز می کردم و هم کمدهای میهمان ها را تمیز و شارژ می کردم.

با انجام این کارها اگر ماساژ انجام می دادم حقوقم را داشتم ولی اگر مشتری نبود هیچی عایدم نمی شد با این شرایط آیا

1.     آیابعد از تسویه با کارفرما می توان از ایشان شکایت کرد؟

2.     کارفرما بر خلاف قانون کار ماهیانه یک میلیون تومان به بنده حقوق می دادند ، آیا با شکایت می توان مابه التفاوت را مطالبه کرد؟

3.     تقریبا 45 روز بیمه برایم رد نشده است ،  می توان با توجه به نوع قرار داد بنده شکایت و در نتیجه مطالبه ای صورت داد ؟

4.     کارفرما بنده را به کار اجباری گمارده بود آیا می توان با شکایت حق السعی دریافت کرد؟

5.     پنج روز مرخصی اجباری به بنده دادند می شود شکایت کرد؟

پاسخ به سوالات فوق به شرح زیر است :

1.     بله می توانید شکایت کنید البته باید مدرک داشته باشید که در انجا کار می کرده اید مانند لیست بیمه و یا پرینت حساب و یا برگه تسویه !

2.     بله . کاکردتان بیشتر از 44 ساعت در هفته است . هم بابت حداقل حقوق و هم بابت اضافه کاری شکایت کنید . ضمنا بابت عیدی و سنوات و دیگر مزایای ثابت نیز شکایت کنید .

3.     اگر قرارداد دارید و یا مدرکی برای دریافت حقوق تان دارید حتما شکایت کنید به نتیجه می رسید .

4.     نه متاسفانه ! نباید قبول می کردید ولی اگر قبول کردید متاسفانه شکایت فایده ای ندارد .

5.     بله . اگر مدرکی دال بر اجباری بودنش دارید .

نظرات