شکایت برای کاهش حق بیمه تامین اجتماعی

 

بنده زمینی به صورت ۵ ساله اجاره کردم و پس از ساخت اعیان به شخص دیگر جهت شغل رستوران واگذار کردم. در قرارداد قید شد که ایشان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران را پرداخت کند که پرداخت نکردند. حال سازمان تامین اجتماعی بدون اطلاع اینجانب را به عنوان کارفرما شناخته و حساب بنده را مسدود کرده است. در صورتی که بنده کارفرما نبودم و کارگر استخدام نکرده ام.

درضمن رستوران فقط به مدت ۲ ماه فعال بوده و پس از تعطیلی های کرونایی ورشکسته شده و تا این لحظه تعطیل بوده است. ولی سازمان تامین اجتماعی از زمان شروع به کار تا تاریخ ۸ ماه حق بیمه محاسبه کرده است. حتی مامور بیمه تعداد کارگران را ۶ نفر اعلام کرده در صورتی که در رستوران ۳ نفر مشغول به کار بودند. حتی مشخصات کارگران غیر واقعی میباشد و اسامی اعلام شده مامور بیمه وجود خارجی ندارند؟

پاسخ: سازمان براساس مدارک زیر کارفرما را شناسائی می کند :

  1. اصل و تصویر پروانه کسب، تولید، بهره‌برداری، اجازه کار و یا عوارض نوسازی و مشاغل سال گذشته شهرداری
  2. اصل و تصویر سند مالکیت، حقوق صنفی، سرقفلی، اجاره‌نامه
  3. اصل و تصویر مدارک شراکت و بهره‌برداری در صورت وجود شریک
  4. اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی کارفرما
  5. اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی مالک
  6. قبوض آب، برق، تلفن، در صورتی که کارگاه فاقد جواز کسب است.

در صورتی که اشان هنوز در محل کار حضور دارند شما باید با مدارک زیر ثابت کنید کارفرما نیستید وگرنه اگر ایشان رفته باشند پایتان گیر است و طبق قانون شما هم مسئول حساب می شوید. بابت دوره زمانی و تعداد افراد هم می توانید به کمیته بدوی تعیین مطالبات سازمان در همان شعبه شکایت کنید.

 

قبول وکالت پرونده های شما:

تنظیم دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه و اظهارنامه برای هیات های موضوع قانون کار، دیوان عدالت اداری ، شورای حل اختلاف و مراجع قضایی و تنظیم قراردادهای کاری. پیگیری پرونده های تامین اجتماعی مانند بیمه بیکاری، احراز سوابق بیمه ای، احراز شرایط بازنشستگی، مستمری بازنشستگی، حق بیمه قراردادهای پیمانی و گرفتن مفاصاحساب بیمه ای، شرکت در هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان. پیگیری پرونده های کارگری و کارفرمایی در هیات های تشخیص، حل اختلاف اداره کار و دیوان عدالت اداری. پیگیری پرونده های مرتبط با دیه در پزشکی قانونی و دیگر مراجع قضایی . در صورتیکه می خواهید پرونده تان را به ما بسپارید با شماره تماس 09333644122 تماس حاصل فرمایید

مشاوره رایگان تلفنی :

سایت بیمه جو مفتخر است با همکاری کارشناسان باتجربه امکان مشاوره رایگان تلفنی را در طول هفته فراهم سازد. در صورتیکه می خواهید با کارشناسان مرتبط مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید با شماره تماس 09333644122 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان از طریق ایمیل :

سوال شما پس از ثبت ، بررسی شده و پاسخ توسط کارشناسان مرتبط ارائه می گردد و یک نسخه از آن هم در سایت به نمایش در می آید . اگر مجددا سوال داشتید باز هم از طریق سایت سوالتان را بپرسید و ایمیل نزنید . به ایمیل ها پاسخی داده نمی شود . برای مشاوره رایگان با کارشناس کلیک کنید

مشاوره رایگان از طریق تلگرام :

شما می توانید از طریق پیام رسان تلگرام سوالتان را مطرح نمایید. سعی کنید سوالتان را کامل و دقیق بپرسید و نیازی به گرفتن اجازه و یا سلام و علیک نیست. به سوال شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.بر روی لینک تلگرام کلیک کنید.

پاسخگویی از طریق صفحه اینستاگرام:

شما می توانید از طریق فالو کردن صفحه اینستاگرام بیمه جو سوالتان را مطرح نمایید. در اوقات فراغت جواب سوال شما را می دهم و بهتر است در دایرکت سوالتان را بپرسید. بر روی لینک زیر کلیک کنید و صفحه ما را فالو کنید:

https://www.instagram.com/bimego.ir/