قرارداد مشارکت در ساخت

 

بهزاد بهزادی: سلام وقت بخیر! در بهمن ماه سال 98 پدرم و دو مالک دیگر ساختمان قرارداد مشارکت در ساخت با شخصی امضا کردند که مبلغ 250 میلیون به صورت بلاعوض مشخص شده است. شخص سازنده تا امروز ((فروردین 1400)) جواز ساخت دریافت نکرده و هیچ پولی رد و بدل نشده و ما همچنان توی ساختمان ساکنیم.

توی قرار داد مشارکت مدت زمانی برای اخذ جواز ساخت قید نشده است و پدرم و دو مالک دیگر وکالت کاری به شخص سازنده دادند. پدرم سه ماه پیش فوت شدند. به دلیل نوسان قیمت مسکن ما نمی توانیم جایی را حوالی محل سکونت فعلی رهن کنیم و با این مبلغ سال 98 امکان رهن داشت. آژانس املاک سند منزل مارا گرو نگه داشته و رسید نداده است. حتی قرارداد مشارکت در ساخت را به ما نمی دهد و می گوید هر واحد باید 8 میلیون پرداخت کنند.

1.     سوال اولم با توجه به اینکه پدرم فوت شدن ما باید قرارداد را ادامه دهیم یا امکان فسخ داریم؟

2.     سوال دوم این مبلغ ((250 میلیون)) به صورت بلاعوض کم بوده و با پرس و جویی که کردیم مبلغ 500 تا 700 میلیون بلاعوض این منطقه هستش ما الان باید چکار کنیم؟ ممنون می شوم به صورت مرحله به مرحله توضیح بدهید؟

پاسخ:

1.     باید قرارداد را ادامه دهید مگر اینکه شرایط قرارداد نقض شده باشد.

2.     اگر در قراردادتان ذکر شده باشد کاری نمی توانید بکنید. ببینید اگر زمان مشخص برای انجام تعهدات در قرارداد وجود دارد از آن طریق سعی کنید پرونده را لغو نمایید.

جدیدتر قدیمی تر