دریافت دیه از راننده مقصر حادثه

 

حسین: سلام! وقت بخیر!  دخترم در تاریخ1400/2/3 سرنشین اتومبیل پراید بوده که بعلت عدم کنترل اتومبیل توسط راننده و واژگونی دخترم دچار پارگی سر و شکستگی مهره سوم گردن شده است. درصحنه تصادف ،آمبولانس و مامورین حضور پیدا کردند.

دخترم با آمبولانس به بیمارستان رسانده شد و اتومبیل به پارکینگ انتقال داده شد و راننده هم بعلت شکستگی بینی به بیمارستان رسانده شد. ولی بعد یکی دو ساعت راننده تاگهان از بیمارستان خارج شد و تا امروز خودش را به پاسگاه معرفی نکرد و اتومبیل کماکان در پارکینگ هست.

ما دادسرا شکایت ترسیم کردیم و دخترم راپزشک قانونی بردیم ومراحل کار را ادامه می دهیم. سوال من این است اگر راننده برای ارائه بیمه نامه یا مدارک دیگر پاسگاه نرود چگونه می توانیم دیه فرزتد خود را بگیریم ؟ اتومبیل بیمه نامه دارد وسرقتی نیست و رانتده گواهینامه دارد .راننده چون از بیمارستان گریخت می ترسد خودش را معرفی کند. لطفا جواب سوالم را بدهید .باتشکر؟

پاسخ: معمولا در این گونه مواقع دو حالت دارد. قاضی می تواند درخواست استعلام بیمه نامه ماشین را دهد و در صورت تائید بودن درخواست پرداخت دیه از طریق شرکت بیمه را می دهد. می تواند هم مستقیم شما را به صندوق تامین خسارات بدنی معرفی کند. روش اول سرعتر است و بهتر است چنین درخواستی از قاضی داشته باشید. البته قاضی می تواند درخواست جلب متهم را هم بدهد. علت فرارش را نمی دانم چه بوده است چون جرم تصادف غیر عمد بوده است و زندان ندارد ولی فرارش عمد بوده است و زندان و جریمه نقدی دارد.

جدیدتر قدیمی تر