شکایت خسارت تاخیر در تادیه

 

سلام! وقت بخیر! حکم قطعی اداره کار برای سنوات شغلیم در سالهای ۷۸ تا ۸۴ در هیات های تشخیص وحل اختلاف صادر شده و در دادگستری برای خسارت تاخیر تادیه آن اقدام کرده ام. قاضی از زمان طرح درخواست من حکم موافق داده اما باتوجه به تورم روزافزون براساس  نرخ روز بانک مرکزی و از زمان استحقاق درسالهای مورد ادعا خواسته ام.

با چه توضیحی درجلسه دفاع نمایم و مستند به چه قانونی؟ البته در آن سالها چون تحت فشار شدید کارفرما و در شرکت وی شاغل بودیم نتوانستیم  و اجازه نداشتیم اظهارنامه بفرستیم اما مکاتباتی با کارفرما در همان سالها جهت درخواست سنوات داده ایم؟ وبه بعضی ها پرداخته اند و به بقیه خیر؟

پاسخ: وقتی شما رای مبنی بر پرداخت سنوات داشته اید و مبلغ آن هم در رای اداره کار مشخص باشد فقط باید مبالغ را به تفکیک از اداره کار درخواست کنید. در صورتی که مبالغ را به صورت تفکیکی داشته باشید با استفاده از نرم افزار دادگستری این کار را انجام خواهد داد. شما نیاز به دفاع خاصی دارد. شکایت تاخیر در تادیه یکی از شکایت های پذیرفته شده در زمینه حقوق کارگر است و قاضی با آن موافقت می کند و مشکلی ندارد. حتی با وجود محاسبه به نرخ روز باز هم مبلغ کمتر از نرخ تورم محاسبه می شود. یعنی در هر صورت کمی ضرر می کنید.

جدیدتر قدیمی تر