درخواست ازکارافتادگی به علت لوپوس

 در اینستاگرام از بنده پرسیدند که به علت مشکلات اعصاب و روان می توانند کار کنند و درخواست از کار افتادگی دارد حدود ۱۶ سال و نیم سابقه بیمه دارند و مشکلاتی مانند بیماری لوپوس و ضعف به ستون فقرات هم دارند سال شان این است که آیا از کار افتاده می شوند یا نه؟

 در پاسخ به سوال این دوست عزیز باید اعلام کنم که تعیین از کار افتادگی در کمیسیون پزشکی کاری تخصصی است و توسط سه پزشک حداقل در کمیسیون رای داده میشود . بابت لوپوس در کمیسیون پوست در نظر گرفته می شود و بابت مشکلات اعصاب و روان در کمیسیون اعصاب و روان  و بابت ستون فقرات در کمیسیون جراحی اعصاب ! 

اما به نظر میرسه که بیشترین درصد رو باید از کمیسیون اعصاب و روان بگیرد.  بابت ضعف ستون فقرات به نظر نمی رسد درصد خاصی بهش نشون داده بشه و بابت بیماری لوپوس نهایتاً ۱۰ درصد ازکارافتادگی به ایشان داده بشه و بابت افسردگی بستگی به میزان افسردگی شان داریم. اگر افسردگی خفیف باشد معمولا نهایت آن ۲۰ تا ۳۰ درصد ازکارافتادگی داده می‌شود و برای اینکه درصد نسبتاً مناسبی از کمیسیون اعصاب و روان بگیرید باید بستری به علت بیماری افسردگی و بستری های مکرر داشته باشید. حالت سایکوتیک داشته باشه و عملکرد تون بسیار شدید افت کرده باشه و یا خدای نکرده اقدام به خودکشی داشته باشید تا درصد مناسبی بگیرید که به نظر نمی رسه شما در این حالت باشید من فکر می کنم با این وضعیت از کار افتاده بشید .


جدیدتر قدیمی تر