محاسبه دیه سوختگی

 سلام! دوستم و همسرشون باهم دعواشون میشه ! گویا اقا دست بزن دارند  ! و مشروب مصرف کنن ! خانم بهشون میگن که بسه کم بخور و اینا بحث شون میشه ! این اولین بار نبود که دختر خانم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما شدید ترین حالت بود . که آقا قابلمه غذا رو میریزن روی پای خانوم ! که ۷ درصد الان سوختگی داره! پوست کامل کنده شد و هفته پیش عمل شده و پیوند پوست براش انجام دادن. و یک مرتبه هم کشیده زدن که باعث پارگی نسبی گوش خانوم شده. البته الان توی درمان هستن و امکان رفتن به دادگاه رو ندارن ممکنه راهنمایی کنید. دیه این پا چقدر میشه ؟ فرایند طلاقشون به چه شکله؟


در پاسخ به دوست عزیزمان که این سوال را در تلگرام از بنده پرسیدند باید بگویم که بستگی داره دیه سوختگی پوستشان از چه درجه سوختگی باشد . به نظر می‌رسد که سوختگی درجه ۳ بوده است که برای سوختگی درجه ۳ در صورتی که ۷ درصد سوختگی داشته باشد حدود ۱۴ درصد دیه در نظر گرفته می‌شود که به نرخ دیه سال 1400 حدود ۶۷ میلیون تومان دیه در نظر گرفته می شود.

 بابت پیوند پوست هم معمولاً ارش درنظر گرفته می‌شود که بین ۵ تا ۱۰ درصد دیه کامل می باشد و من نمی توانم دفیق با توجه به این عکس نظر بدم. در مورد پارگی نسبی گوش خانم چون احتمالاً شنوایی شون به صورت نسبی تحت تاثیر قرار گرفته است در مورد دیه شنوایی نمی‌توانم نظر بدهم اما بابت پارگی گوش معمولاً دو تا ۶ درصد ارش در نظر گرفته می شود که ۶ درصد مربوط به مواقعی است که بهبودی حاصل نشود. در مورد اینکه فرآیند طلاق به چه شکلی می باشد بنده نظر نمیتونم بدم چون کارشناس ازدواج و طلاق نیستم. 


جدیدتر قدیمی تر