فیش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

 

بسیاری از کارمندان و کارگران بعد از سال ها کار و خدمت، در نهایت بازنشسته شده و در گروه مستمری بگیران قرار می‌گیرند. قشر محترم بازنشسته همیشه دغدغه دریافت حقوق بازنشستگی خود را داشته‌اند. از سالها پیش این عزیزان می بایست برای دریافت فیش حقوقی خود به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه می کردند. که قطعا برایشان راحت نبود. یادم می آید در محل ورودی شعبه های بیمه تامین اجتماعی فیش های زیادی ریخته شده بود که مستمری بگیران باید از میان فیش های حقوق،  فیش حقوق خود را پیدا می کردند. بعضا ساعت ها طول می کشید تا فیش هایشان را پیدا کند و حتی بعضی از پیش ها زیر پای آنها قرار می گرفت.

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی جزء مواردی است که مستمری بگیران و افراد بازنشسته مکررا به آن نیاز پیدا می‌کنند. این فیش دربرگیرنده مواردی همچون حق اولاد،  حقوق ثابت و مبالغ ناشی از همسان سازی حقوق می باشد. مستمری بگیران در موارد مختلفی از جمله دریافت وام، ضمانت و … به فیش حقوقی‌شان نیاز پیدا می‌کنند. این در حالی است که ممکن است مراجعه حضوری جهت دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران تامین برای بازنشستگان دشوار باشد. به همین دلیل مدتی است سامانه دریافت فیش و احکام بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت آنلاین و اینترنتی راه‌اندازی شده است. برای دریافت فیش حقوقی و احکام مستمری بگیران باید به سایت تامین اجتماعی مطابق توضیحات زیر مراجعه کنید.

یکی از مهم  ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کد ملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند. در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند. تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند. همچنین برای جستجوی فیش حقوقی بایستی شماره مستمری، سال ، ماه و نوع پرداخت را وارد نمایید.البته نکته ای که باید یک شود این است که قبل از ورود به سامانه فوق شما باید در سامانه ثبت نام کرده باشید برای ثبت نام اطلاعات پرسنلی و شناسنامه شما درخواست می گردد و یک شماره موبایل نیز از شما درخواست می گردد دقت کنید که شماره موبایل باید به اسم خودتان باشد وگرنه پیامک تایید به موبایل شما ارسال نمی گردد و متاسفانه شما مجبور خواهید شد برای دریافت یوزرنیم و پسورد به شعبه بیمه مربوطه تا مراجعه کنید در صورتی که شماره موبایل به نام خودتان باشد یوزرنیم و پسورد برای تان ارسال می گردد و با استفاده از این یوزرنیم و پسورد می توانید به خدمات سایت تامین اجتماعی از جمله دریافت فیش حقوق دسترسی پیدا کنید.

شماره مستمری در صفحه اول دفترچه درمانی قابل مشاهده است. همچنین می توانید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و با ارائه کارت ملی شماره مستمری خود را استعلام کنید. 

همینطور امکان استعلام آخرین فیش حقوقی تامین اجتماعی از طریق کد دستوری *۱۴۲# فراهم شده است. پس از شماره گیری گزینه ۱ یعنی استعلام و سپس گزینه ۲ یعنی آخرین مستمری را انتخاب نموده با وارد کردن شماره مستمری می توانید آخرین مستمری دریافت شده را مشاهده کنید.

البته نرم افزارهایی هم برای دریافت فیش و احکام بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارند. نرم افزار تامین اجتماعی من خدمتی همچون سامانه دریافت فیش حقوقی تامین اجتماعی را انجام می دهد. متقاضیان می‌توانند برای دریافت این اپلیکیشن به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۴۲۰*۱۴۲* این اپلیکیشن را دریافت کنند.

دریافت فیش حقوقی با شماره شناسنامه

امکان دریافت فیش حقوقی با شماره شناسنامه وجود ندارد.

 


جدیدتر قدیمی تر