ماده 75 قانون تامین اجتماعی یعنی چه ؟

 من 36 سال دارم . دارای بیماری تمور بالای مخچه که در بیمارستان میلاد بستری و جراحی شدم. وقتی به بیمه رفتم واسه از کار افتادگی طبقه نامه به من ابلاغ کردن شما شرایط ماده 75 را ندارید بعد با من تماس گرفتند و من در کمیسیون داخلی بیمه شرکت کردم و به خاطر داشتن سابقه بیمه و کار و همچنین خدمت سربازی و کارت پایان خدمت من در کمیسیون قبول و مانند یک فرد عادی وارد کمیسیون شدم و در کمیسیون بدوی 66 درصد گرفتم و به بیمه مراجعه کردم. گفتند شما شرایط نداری من اعتراض کردم و تجدید نظر در استان هم مرز استان قم من را رد کرد. من شکایت به دیوان هم کردم رای به وحدت رویه داد قبول نشد. 

بعد من از طریق بیماری تشنج که یکی دیگه از بیماری ها که به خاطر تومور ایجاد شده اقدام به از کار افتادگی کردم در کمیسیون بدوی قم. طول درمان سه ماه صادر شد . بعد سه ماه با بردن مدارک آمبولانس و بستری باز آنها یک  آزمایش جدید که به گفته خودشون دو ماه اخیر به کتابچه اضافه شده ازم خواستند به نام ال م تی تعیین سطح دارو که همه جا نداره و فقط در یک بیمارستان در تهران هست شبی دو میلیون هزینه آن است و من توانی مالی آن را ندارم و به آنان زنگ زدم و گفتم و رییس گفت من فقط پرونده شما را دوباره تو کمیسیون قرار میدم؟!

 می خواهم بدونم به خاطر نداشتن پول اینا من میتونن رد کنند. بعد اینا تخلف کردند ورای 66 من باطل کردند. خود اراک میگه بین خودمون باشه شما جوانی به این راحتی بهت نمی دهند.  شما میگید چکار کنم راه قانونی وجود داره من انجام بدم؟  لطف کنید من را راهنمایی کنید؟ بعد گیر کردم و راهی ندارم و اینا حق من را می خواهند باطل کننند. هر جور فکر میکنم اینا یک کار غیرقانونی انجام دادند. در اراک و قم رای اراک با از کار افتاده نبودن من باطل کرد تا دوباره پرونده دیگه  ننوانستم ببرم نشد هم که نشده است. الان که باز اقدام کردم این قانون جدید و این آزمایش جدید و مشکل مالی من حقم از من داره میگیره؟ 

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که من یک بار این سوال را بکنم پاسخ داده ام فرایندی که گفتید بستگی به تاریخ ها داره من نمیدونم تاریخ و کیسه زدن که ماده ۷۵ به شما تعلق نگرفته است ولی به هر حال حتی اگر قبل از بررسی در کمیسیون موضوع در شعبه حل شده باشد و به کمیسیون فرستاده شود آنها می توانند تاریخ ظاهر تاریخی مشخص کند این که آزمایش ندارید بعد به نظر من و در مجموع به فرات تا نمیشود چونکه اگر نتیجه آزمایش نشان دهید یا ادامه درمان معمولاً رای می‌دهند و یا اینکه از کار افتاده نمی شوید و یا اینکه از کار افتادگی تان را به تاریخی قبل از شروع پردازی استان مشخص می‌کند. در این گونه موارد پرونده بستری از ابتدای بهره‌برداری تا همین الان معمولاً به شما کمک می کند چون ممکن است در ابتدای به قراردادی در حد در کار افتادگی کلی نباشیم ولی الان شده باشید دو فاکتور دیگر هم تاثیرگذار است یکی سن شما که هر چه سن پایین‌تر باشد معمولاً از کار افتادگی تحت است که سابقه‌ای که هرچه سابقه کمتر باشد باز هم از کار افتادگی برای شما سخت تر محاسبه می‌شود.


جدیدتر قدیمی تر