به چه دلیل معافیت بیمه ای کارفرما حذف شده است؟

 وقت بخیر ! ما یه کارگاه کوچک کفاشی داریم که پدرم که بازنشسته است کارفرمای اونجاست و اونجا را اجاره داده است. حدود ۱۵ ساله که مرتب بیمه ها را دادیم و جریمه هم نشدیم. اخیرا من که لیست‌ها را اینترنتی پرداخت می کردم ناگهان یادم افتاد که فرجه پرداخت لیست مرداد و شهریور تمام شده و چون اول آبان شده دیر شده است . با این حال رفتم تو سایت لیست را رد کنم دیدم مسدود شده اما به دلیل گزارش بازرس. رفتم علت را جویا شدم دیدم بازرس آمده و کارگاه تعطیل بوده نوشته فاقد فعالیت و رفته است . در نهایت به بیمه مراجعه کردم و با کلی منت اجازه دادند که از یکم مهرماه همه ۵ نفر را ترک کار بزنم و من هم این کار را انجام دادم . 

اما متاسفانه بهم گفتند که شما ۳۴ میلیون جریمه دارید اونم در حالی که کل حق بیمه ماهیانه کارگاه ما میشد حدودا ماهی ۱۷۰۰ . حالا ابلاغیه دادند می گویند اولا شما از ابتدای سال مزایای مستمر را بجای نفری ۱.۰۵۰.۰۰۰ تومن زدید نفری ۱۰۵.۰۰۰ تومن که اینو راست می گویند ما اشتباه ریال و تومن را تو سیستم ثبت لیست اشتباه زدیم و متوجه هم نشده بودیم و این نامردا هم نکردند حداقل تو همون ماه اول به ما اخطار بدهند. دوماً چون اختلاف محاسبه داشتیم و فقط دو ماه مرداد و شهریور را اون هم سهوا نتوانستیم پرداخت کنیم کلیه معافیت ۲۰ درصدی کارفرما را از ابتدای سال حذف کردند و همه چی را ۳۰ درصدی حساب کردند. در نتیجه به جای پرداخت دو تا ۱۶۰۰ هزارتومان ماه های مرداد و شهریور و نهایتا ۱ میلیون اختلاف محاسبه مزایای مستمر می گویند باید سی و خورده ای میلیون پول بدید. تو رو خدا راهنمایی کنید . باور کنید پدر من بازنشسته است این بی انصافیه از نقره داغ کردنم بدتره؟! مثل اسراییلی ها حمله کردند ۴ تومن را می خواهند ۳۴ تومان بگیرند . بفرمایید چه کاری میشه کرد . تشکر از لطف شما ؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که وضعیت خوبی ندارید. من از این پرونده‌ها زیاد داشته ام و بسیاری از موارد حتی با شکایت به دیوان عدالت اداری نتوانستم به نتیجه برسم. شما الان فرصت برای اعتراض به کمیته بدوی تعیین مطالبات سازمان را دارید و احتمالاً فرصت اعتراض به رای کمیته بدوی هم در کمیته تجدید نظر دارید. این دو کار را انجام دهید . طبق قانون، وقتی معافیت ها از بین می‌رود که یک کارگاه به عنوان کارگاه تعطیل شده محاسبه شود و چون شما کارگاه تعطیل شده نیستید باید مدارکی را تهیه کنید که در تمام دوران مذکور فعالیت کاری داشته باشید. یعنی مدارک مالیاتی و مدارک دیگری که نشان دهد کارگاه از فروردین ماه تا مهرماه باز بوده است تا بتوانید جلوی حذف معافیت بیمه تان را بکشید این تنها کاری است که الان می توانید انجام دهید.


جدیدتر قدیمی تر