شرایط دریافت بیمه بیکاری در سال 1401

 سلام خسته نباشید ! ببخشید من در مورد بیمه بیکاری سوالی داشتم ؟ من در یک شرکت به مدت 26 ماه تقریبا 19 روز بودم . الان برای من 24 ماه و 19 روز سابقه بیمه رد شده و 40 روز اول را برام بیمه واریز نکرده اند.  بعد دو ماه هم ناقص رد شده است.  تو یه ماه 23 روز و ماه دیگه 15 روز بیمه رد شده است. الان اداره بیمه فقط گفته در صورت شکایت و تشکیل پرونده فقط میتونی درخواست 40 روز اول را داشته باشی و برای من فقط 6 ماه بیمه بیکاری تعلق گرفته؟


آیا اگر کارفرما اون 40 روز اول رو برام واریز کنه میتونم 6 ماه دوم بیمه بیکاری رو بگیرم یا نه؟ 
ممنون میشم جواب بدید ؟ مجرد . برای گرفتن یکسال بیمه بیکاری باید اون 25 ماه حتما مداوم باشه یا فقط اگه نقص داشته باشه ولی 25 ماه باشه مشکلی نداره؟ چون تو سایت زده از 25 - 120 ماه یکسال برای افراد مجرد بیمه بیکاری تعلق میگیره.من الان با اون یک دو ماهی که یه چند روزی رو که کم واریز کرده شده 24 ماه و نوزده روز . البته یه 40 روز از اول رو هم پرداخت نکرده است. اگر پرداخت شود یک سال تعلق میگیره یا همون 6 ماه بیمه بیکاری؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم اگر ۲۵ ماه تا کامل شود می توانید از یکسال بیمه بیکاری استفاده کنیم بنابراین بهتر است ابتدا چهل روز را ثابت کنید تا یک سال بیمه بیکاری برای تان کامل شود شود.  البته اثبات همین ۴۰ روز نیاز به رای اداره کار دارد و سپس کمیته احراز اشتغال بیمه باید تایید کند و سپس حق بیمه توسط کارفرما یا خودتان پرداخت کرده است تا بتوانید یک سال بیمه بیکاری بگیرید.


جدیدتر قدیمی تر