شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

جدول میزان تخفیف بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱



 همان قدر که رانندگی  جذاب و لذتبخش است، حادثه ناگوار وخسارات آن می‌تواندطعم شیرین لذت رانندگی را زهرکند. اینجاست که بیمه شخص ثالث  به کمک شما می‌آید.

با این بیمه همه خسارت‌های ناشی ازتصادفات جبران می‌شود. یکی از موضوعات مهم در هنگام خرید، قیمت و تخفیف بیمه شخص ثالث است. با وجود تورم ها و کاهش درآمد افراد، این موضوع اهمیت ویژه‌ای یافته است. در این مقاله می خواهیم تخفیفات بیمه شخص ثالث و موضوعات مرتبط با آن را بررسی کنیم.

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث چیست؟

اگر در مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه، هیچ تصادفی نداشته باشید؛ ثانیا از شرکت بیمه‌گر خسارتی دریافت نکنید، در زمان تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو، به شما تخفیف عدم خسارت تعلق می گیرد.

اگر نگاهی به بیمه‌نامه شخص ثالث خود بیاندازید، عبارت سنوات تخفیف یا " ت.ع. خ" توجهتان راجلب خواهدکرد. این عبارت همان تخفیف عدم خسارتی است که در بالا از آن صحبت کردیم. جالب است بدانید که علاوه بر نرخ بیمه شخص ثالث، گاهی در هنگام خرید و فروش خودرو نیز این تخفیف عدم خسارت، بر نرخ فروش خودرو نیز تاثیر دارد. اگر باور ندارید، ورق زدن روزنامه های خرید و فروش خودرو یا جستجوی اینترنتی شما را به یقین در این زمینه می‌رساند.

تخفیف بیمه شخص ثالث چند سال است؟

در قانون قبلی بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت ۱۰ درصد بود. در قانون جدید ۱۸بهمن ۱۳۹۶ ، تخفیف عدم خسارت به ۵ درصد کاهش پیدا کرد و حداکثر تخفیف هم که قبلا ۷۰ درصد طی ۸ سال بود به ۱۴ سال افزایش یافت.

سال تمدید بیمه‌نامه

درصد  به ازای سالهای تخفیف بیمه شخص ثالث

سال اول

۵%

سال دوم

۱۰%

سال سوم

۱۵%

سال چهارم

۲۰%

سال پنجم

۲۵%

سال ششم

۳۰%

سال هفتم

۳۵%

سال هشتم

۴۰%

سال نهم

۴۵%

سال دهم

۵۰%

سال یازدهم

۵۵%

سال دوازدهم

۶۰%

سال سیزدهم

۶۵%

سال چهاردهم

۷۰%

ظاهرا تصویب این قانون به ضرر بیمه‌گزاراست؛ولی برای رفع این مشکل،تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث مطابق قانون قبلی صادرمی شود تا بیمه‌گذارمتحمل ضررمالی حاصل ازاین مصوب قانونی نگردد.

اتفاق خوب دیگر قانون جدید بیمه شخص ثالث به این شرح بود: که برخلاف قانون قبلی که با هر بار تصادف و استفاده از بیمه‌نامه، تخفیف عدم خسارت از بین می رفت و تخفیف صفر درصد در بیمه شخص ثالث لحاظ می‌شد، در قانون جدید بیمه‌نامه شخص ثالث با هر بار استفاده، تمام تخفیفات به یکباره از بین نمی رود؛ بلکه کاهش تخفیف به صورت پلکانی است.



کاهش تخفیف بیمه عدم خسارت چگونه خواهد بود؟

اگر حادثه ای حین رانندگی پیش آمد و یک بار ازبیمه شخص ثالث خود برای خسارات تصادفات جانی و مالی استفاده کردید، در دفعات بعد، از میزان تخفیف بیمه شخص ثالث به صورت تدریجی مطابق با جدول زیر کم می‌شود. توصیه کارشناسان بیمه به شمارانندگی ایمن‌تر و بیخطرتر است تا در هنگام استفاده از تخفیف های بیمه شخص ثالث به مشکلی برنخورید. به این ترتیب، بتوانید حداکثر بهره را ازفرصت بهرهمندی از تخفیفات عدم خسارت ببرید.

 

تعداد خسارت/نوع خسارت

یک بار

دو بار

سه بار و بیشتر

مالی

۲۰واحد

۳۰واحد

۴۰واحد

جانی

۳۰واحد

۷۰واحد

۱۰۰واحد

آیا تخفیف عدم خسارت حوادث راننده همان تخفیف عدم خسارت است؟

احتمالا می‌دانید که بیمه شخص ثالث دربرگیرنده بیمه حوادث راننده نیز هست. نکته جالب در این جاست که اگر در تصادفی، تخفیف عدم خسارت شما ساقط شود، همچنان تخفیف عدم خسارت حوادث راننده شما محفوظ خواهد بود و عکس این قضیه نیز صادق است؛ یعنی، اگر از تخفیف عدم خسارت حوادث خود استفاده کرده باشید، تخفیف عدم خسارت شخص ثالث شما به قوت خود باقی می‌ماند.

نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱

نرخ بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل افزایش۲۱ درصدی را تجربه کردکه نرخ حق بیمه پایه شخص ثالث را در جدول زیر می بینید:

نوع وسیله نقلیه

حق بیمه (ریال)

سواری کمتر از 4 سیلندر

23.440.000

پیکان، پراید و سپند

27.760.000

سایر 4 سیلندرها

32.630.000

سواری بیش از 4 سیلندر

36.520.000

 آخرین تغییرات نرخ حق بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ به صورت زیر است:

  • 70% تخفیف نرخ حق بیمه برای رانندگان بدون حادثه خسارت ساز
  • افزایش 30% نرخ حق بیمه به ازای نمرات منفی رانندگان
  • 5% افزایش نرخ حق بیمه برای نداشتن معاینه فنی
  • 3% افزایش نرخ حق بیمه برای رانندگانی با ارتکاب تخلف حادثه ساز
  • دریافت 2.5% تا 7% مبلغ خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه در حوادث با خسارات بدنی

بیشترین تخفیفات بیمه شخص ثالث

با توجه به شرایط اقتصادی، همه افراد تمایل به پرداخت مبلغ پایین تر برای بیمه شخص ثالث دارند. هر ساله، مبلغ حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث از طرف بیمه مرکزی اعلام می‌گردد. شرکت‌های بیمه‌گر می‌توانند در دامنه مشخصی که توسط این سازمان تعیین شده است، به قیمت گذاری و تصویب تخفیف های خاص خود بپردازند.این میزان قیمت بیمه شخص ثالث نباید تا ۲٫۵درصدپایین تر از نرخ های مصوب حق بیمه پایه بیمه مرکزی باشد.



 عوامل متعددی در نرخ حق بیمه شخص ثالث تاثیرگذارند. از بین این عوامل می توان به سال ساخت خودرو، کاربری خودرو و نوع و مدل اتومبیل اشاره کرد.

 شیوه‌های کاهش نرخ بیمه شخص ثالث

هزینه، عاملی تعیین کننده در انتخاب هر بیمه‌گزار است و به همین دلیل ، راه های زیر به شما در کاهش نرخ بیمه شخص ثالث کمک خواهندکرد:

  • انتخاب تعداد محدودی از پوشش های اضافی بیمه: هر چه پوشش‌های اضافی انتخابی کمتر، نرخ بیمه شخص ثالث کمتر خواهد بود.
  • رانندگی ایمن تر، تصادفات کمتر، گرفتن خسارت کمتر از شرکت بیمه و در نهایت نرخ تخفیف عدم خسارت بیشتر هنگام تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث.

تعیین میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟


بیمه مرکزی کمترین و بیشترین میزان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را هر سال تعیین می کند. میزان بیمه شخص ثالث 140۱ به ترتیب‌، ۲۰ و ۴۰۰ میلیون تومان است. انتخاب سقف تعهد مالی بالاتر در دامنه یاد شده به معنای پرداخت مبلغ بیشتر به عنوان حق بیمه شخص ثالث است. ولی درعوض درهنگام تصادف و حادثه‌، شرکت بیمه‌گر حمایت مالی بیشتری از بیمه گزار با پرداخت خسارت بیشتر را خواهد داشت. با این حال، هرچه سقف تعهدات بیمه‌گزار پایین‌تر باشد، قیمت بیمه شخص ثالث خودرو نیز کمتر می‌شود.

همان طور که در بالا گفتیم‌، عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه ثالث و تخفیف بیمه شخص ثالث تاثیرگذارند که محاسبه‌شان چندان راحت نیست؛ ولی  شما اصلا ذهن خود را درگیراعداد و ارقام نکنید.

می توانید با مراجعه به سایتهایی همچون بیمه دات کام با واردکردن مشخصات خودروی خود، محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث را انجام دهید و همچنین قیمت شرکت‌های بیمه گر مختلف را مقایسه کرده و به بهترین گزینه برای خرید بیمه نامه برسید.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص تخفیف بیمه شخص ثالث کسب کنید به سایت بیمه دات کام در اینجا مراجعه نمایید.

 

نظرات

شماره 09333644122 در ایتا

اگر می خواهید وکالت پرونده تان را به ما بسپارید و یا نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره 09333644122 در ایتا و واتساپ تماس بگیرید. ما پرونده شما را تا رسیدن به نتیجه پیگیری می کنیم و هزینه ارزان مان را در پایان کار می گیریم و اگر به نتیجه نرسیم دستمزدی نمی گیریم. در قسمت نظرات هم پاسخگو هستیم.

پست های پر بازدید

آدرس سایت پذیرش و نوبت دهی اینترنتی دی کلینیک ابوریحان

بیماری هایی که شامل ازکارافتادگی می شود؟

حقوق بازنشستگی بیمه روستاییان و عشایر چقدر است ؟

مراحل دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی

پایه حقوق وزارت کار برای دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در سال 1401 چقدر است ؟

پیگیری اینترنتی ازکارافتادگی در کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی

پیگیری کد رهگیری مشاغل سخت و زیان آور با استفاده از شماره ملی

پرداخت هزینه عینک توسط تامین اجتماعی

محاسبه حقوق بازنشستگی با 15 سال سابقه

آگاهی از رای کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی