آیا قانونی در زمینه آنکالی پزشکان و پرستاران وجود دارد؟

 سلام  و ارادت ! وقت بخیر ! ببخشید مزاحم شدم . من در بیمارستان … هستم . منو در بخش پلاسما فرز گذاشتند. با توجه به اینکه بارها گفتم آنکالی نمی توانم و شرایط زندگی ام اصلا به این بخش نمی خورد .در ماه به  من ۲۸ تا ۳۰ شیفت آنکالی می دهند. غیر از موظف 
که باید ۲۵تا شیفت بدهم. 
در هر تایمی از شبانه روز به من زنگ میزنند. ماشین هم برایم نمی فرستند. میگن تاکسی بگیر بیا بعد پولش بعد برو از نقلیه بگیر! 
بابت هر ساعت آنکالی که بریم به صورت اضافه کار برامون حساب میشه؟! اگر هم زنگ نزنند یک سوم آنکالی رو ساعتی ۲هزار تومن بعد ۷ماه بهمون می دهند که واقعا عجیبه 
این قیمت. 


بعدش هم که اگر شیفت آنکال را نرم برایم غیبت رد میکنند. 
من خیلی دنبال این بودم که آنکال وظیفه ما هست یا نه 
و رفتم نظام پرستاری! این فایل را بهم دادند. 
گرچه از شما و یه سری دوستان پرسیدم گفتن آنکال مال پزشک متخصص است  .فقط 
ببخشید مزاحم میشم خواستم بدونم این یه آیین نامه داخلی وزارت بهداشت هست که امسال به قول شما در زمان این وزیر تایید شده ؟ آیا این آیین نامه داخلی وزارت بهداشت معتبر است برای برخوردهای قانونی با ما مثل غیبت و اینا در زمان آنکال . سال نو تان هم پیشاپیش مبارک باشه ! ان شاءالله سال جدید ما از شر آنکالی راحت بشیم و مزاحم شما نشویم ؟

آیین نامه داخلی وزارت بهداشت برای برخورد قانونی معتبر نیست و می‌توان به راحتی از طریق دیوان عدالت اداری در مقابل آن ایستاد و البته این آیین‌نامه وجود دارد و در دوره قبلی هم یک آیین‌نامه داخلی طراحی شد ولی در دوره آقای وزارت آقای عین اللهی دقیق‌تر و کامل تر قانونگذاری شد و به تمام بیمارستانها و دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ گردید .در مجموع قانونی نیست.


جدیدتر قدیمی تر