در سال 1401 بیمه مشاغل آزاد بهتر است یا بیمه اختیاری

 سلام وقت شما بخیر!  چند تا سوال داشتم از حضورتون در مورد بیمه تامین اجتماعی؟ ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید؟ بنده نه سال هست که بیمه اختیاری هستم . امسال حق بیمه اختیاری به شدت افزایش پیدا کرد . ماهانه یک میلیون و چهارصد هزار تومان شده است. شغل خاصی هم ندارم . میخواستم بدانم میتوانم بیمه مشاغل آزاد ۱۴ درصد یا ۱۸ درصد رو انتخاب کنم ؟ و اینکه مستمری بازنشستگی اختیاری بیشتر است یا مشاغل آزاد ۱۸ درصد؟ و این درصد های که عنوان میشه دقیقا چی هست مثلا اختیاری ۲۷ درصد. مشاغل آزاد ۱۲ درصد و ۱۴ درصد و ۱۸ درصد داره 
 و اینکه شما چه پیشنهادی میکنید صلاح میدونید من اختیاری رو به مشاغل آزاد تغییر بدهم ؟ دفترچه درمانی هم نیاز دارم. الان در اختیاری بیمه درمانی دارم. آیا در مشاغل آزاد هم می توانم داشته باشم ؟ 

از همه مهمتر اینکه شنیده ام اختیاری بعد بیست سال می توانم بازنشسته بشم ؟ آیا درسته و آیا در مشاغل آزاد هم با سابقه بیست سال بازنشستگی دارد ؟

در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بله شما می توانید بیمه مشاغل آزاد ۱۴ درصد یا ۱۲ درصد و یا ۱۸ درصد را انتخاب کنید ابتدا باید از طریق سایت و یا از طریق شعبه بیمه قرارداد بیمه اختیاری تان را لغو کنید و سپس قرارداد جدیدی با عنوان بیمه مشاغل آزاد پرداخت کنید.  در حقوق بازنشستگی یا همان مستمری بازنشستگی فرقی بین بیمه های اختیاری و مشاغل آزاد وجود ندارد و تفاوت در خدماتی است که در این بیمه‌ها به فرد داده می‌شود . بیمه اختیاری تمامی خدمات را دارد ولی در بیمه مشاغل آزاد ۱۲ درصد اگر قبل از بازنشستگی خدای نکرده فوت کنید مستمری به خانواده تان تعلق نمی‌گیرد و در بیمه ۱۸ درصد تنها بیمه‌ای است که خدمات از کار افتادگی نیز دارد و بیمه های ۱۲ درصد و ۱۴ درصد خدمات از کار افتادگی ندارد. همچنین بیمه مشاغل آزاد بابت استفاده از خدمات درمانی تامین اجتماعی باید فرانشیز پرداخت کنید و بابت هر کدام از خدمات درمانی که خودتان یا اعضای خانواده تان می گیرید به نرخ امسال که ممکن است افزایش یابد ماهیانه  ۷۱ هزار تومان پرداخت کنید.در مورد بازنشستگی ما اصلاً در بیمه اختیاری یا حرف و مشاغل آزاد بازنشستگی با بیست سال سابقه نداریم مگر اینکه اگر آقا باشید در ۶۰ سالگی با ۲۰ سال سابقه بازنشسته بشوید که هیچ فرقی بین بیمه‌های دیگر وجود ندارد . در مجموع توصیه می‌کنم اگر مجرد هستید بیمه حرف و مشاغل ۱۲ درصد انتخاب کنید و اگر متاهل هستید بیمه حرف و مشاغل ۱۸ درصد و همچنین استفاده از خدمات درمانی را نیز در قرارداد ذکر کنید تا با پرداخت پول بتوانید از خدمات درمانی استفاده کنید. 


جدیدتر قدیمی تر