آیا به کارگاه خانوادگی مشاغل سخت و زیان آور تعلق می گیرد؟

 سلام ! وققتان بخیر! یک سوال در مورد کارگاه های خانوادگی داشتم. لطف میفرمایید اگر پاسخ دهید؟ پدر بنده حدود ۲۴ سال سابقه بیمه در کارگاه خانوادگی دارد که توسط پدربزرگم انجام شده و کارگاه خانوادگی بوده و اعضای دیگر خانواده نبودند و از طرفی جز مشاغل سخت هم محسوب می شود ولی اداره کار گفتند سختی کار به شما تعلق نمی گیرد و باید به سن ۵۰ سال برسید تا بتوانید بازنشست شوید. ، آیا امکان دارد یک نفر عضو جدید به کارگاه اضافه شود و کارگاه از حالت خانوادگی خارج شود و پدر بنده تقاضای بازنشستگی بدهد با ۲۴ سال سابقه؟

نه متاسفانه! اگر فرد جدید به کارگاه اضافه شود سابقه سخت و زیان آور فقط از زمانی حساب می شود که عضو جدید به کارگاه اضافه شده است. بابت سالهای قبل محاسبه نمی شود.


2 نظرات

  1. سلام من ۲۲ سال سابقه بیمه دارم توی کارگاهی ک واسه پدرم هست همراه برادرم کار میکنم و پدرم هم کارفرماست کارمم جوشکاریه و اداره کار سختیه کارو قبول کرده و استان هم تایید کرده. ولی بیمه میگه چون کارگاه خونوادگیه با ۲۰ سال بازنشست نمیشین. میگه اگه کارگر داشتین ک بیمه می‌کردینش میشد. ک ما کارگر داشتیم ولی خب دائم نبودن و همه هم بیمه نبودن. حالا میخواستم ببینم چه راهی هست ک بازنشسته بشم. یا این ک اگه راه نداره چند سال باید بیمه پرداخت کنم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اگه کارگر بیمه پرداز در کارگاهتان نبوده باشد راهی ندارد و باید سی سال حق بیمه پرداخت کنید.

      حذف
جدیدتر قدیمی تر